Snowman Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 Association er en fin ting, men har ikke funnet helt ut hvordan man kan lage grupper uten å ha en fibaro hub. Prøvd å tyde parameterlista uten hell knyttet til å lage slike grupper. Noen som har fått dette på plass uten å benytte fibaro hub? Eks 1 dimmer i stua vil jeg at når jeg benytter S2 skal denne dimme opp og ned dimmer 2 og 3 også, uten at dette må via hub. Snowy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 ... som sagt: 11 timer siden, Moskus skrev: Det er mottakers ansvar å rapportere status til Hub'en, så den assosiasjonen vil i utgangspunktet ikke ha noe å si for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Snowman Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Har jammen funnet ut av det, så lenge device handler får satt z-wave id fra devicene til #2, #3 , #4 eller #5 respektivt hvilken gruppe den skal styre. Har nok bare tenkt for komplekst, og trodd at dette var funksjonalitet man la inn i mesh. Eks. 4th Association Group „On/Off (S2) = A1, 32 , A3 vil da fra S2 på denne dimmeren slå av/på enhetene a1, 32 og a3 Fant det ut i en ny device handler for Fibaro dimmer 2. https://community.smartthings.com/t/release-fibaro-dimmer-2-fgd-212-advanced-dth-v2/79126 Dette etter at noen på facebook la ut et tips om dette. Funker veldig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Snowman
Association er en fin ting, men har ikke funnet helt ut hvordan man kan lage grupper uten å ha en fibaro hub.
Prøvd å tyde parameterlista uten hell knyttet til å lage slike grupper.
Noen som har fått dette på plass uten å benytte fibaro hub?
Eks 1 dimmer i stua vil jeg at når jeg benytter S2 skal denne dimme opp og ned dimmer 2 og 3 også, uten at dette må via hub.
Snowy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
27 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.