Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Strømplugg for 3000W+


backspace

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har kastet meg på "hjemmeautomasjonsbølgen" igjen etter 12 år pause siden jeg lekte med X1 og ser at Z-wave og mye annet er tingen nå :-)

 

Har skrudd i sammen en PC med HS3 og lekt med disse strømpluggene i dag fra Telldus pluggene på 433Mhz https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/433mhz/fjernstrombryter/utenpaliggende-bryter/telldus-fjernstrombryter-3680-w-3-pk--p50813  som tåler belasting opp til 3680W. Men som kjent så får en ikke status på disse så trenger noe på Z-wave som takler 3000W da jeg skal styre en høytrykkspyler. Har funnet denne på 3000W,https://www.tronika.no/en/zwave-appliance-control/838-switch-zw096.html, men kunne tenke meg noe som kunne takle litt mere lik som de Telldus pluggene. 

 

Noen som vet om det finnes noen sånn plugg på z-wave?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Evelen said:

Genialt, har helt glemt at claseren har slikt utstyr. Da blir det en tur dit i morra?

 

20 minutes ago, arneolav said:

Såpass stor strømstyrke bør du styre via kontaktor (som igjen styres av en billigere/enklere bryter).

Denne f.eks, kan monteres på DIN skinne eller i en separat boks: http://www.clasohlson.com/no/AEG-kontaktor-4-pol-24-A-/Pr363123000.

Hmm, det kan kanskje være det sikre på lang sikt ja. Eneste er at jeg kommer til å flytte mellom et par kurser så da må jeg oppgradere flere. Prøver plug først og ser samtidig hvor mye det egenlig trekker av strøm. 

 

7 minutes ago, Hr Kotelett said:

Har du automatisert høyttrykksspyleren? 1f602.png (nei bare kødder, men kunne nesten se sånn ut)

Skal fjernstyre en snømaskin i første steg med vann, luftkompressor, høytrykkspyler og varmekabel. I steg to blir det det kanskje automasjon med temperatur og luftfuktighet som styrer av og på av hele greia ? ...men et steg av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, backspace skrev:

Genialt, har helt glemt at claseren har slikt utstyr. Da blir det en tur dit i morra1f600.png

Ikke så fort du ;)

Clas Ohlson selger i utgangspunktet ikke Z-wave over disk, det må bestilles til butikk fra nettsiden.

Ring dem på 23214000 så sender dem kostnadsfritt til din lokale butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.