Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 13. des. 2022 i alle områder

  1. Må ikke snakke stygt om kinnskjegg Var en tur ute med snøfreseren i dag:
    2 poeng
  2. Jeg bruker ‘’ - platform: integration source: sensor.kaifa_import # watt sensor name: hour_total_kwh method: left unit_prefix: k round: 3 ‘’ Døgnmaksene jeg lagrer stemmer 100% med det som vises på bkk.no (nettleverandør)
    1 poeng
  3. Du trenger vel bare en automasjon som kaller service climate.set_temperature? F.eks. noe sånt: service: climate.set_temperature data: temperature: "{{ state_attr('climate.bathroom_floor', 'temperature') - 2 }}" target: device_id: [din device_id]
    1 poeng
  4. 1 poeng
  5. Jeg har fått dokumentasjon fra homely og lurer på å lage støtte til Home Assistant. Har ikke orket å gå igang ennå, har ikke laget noe til Home Assistant tidligere, men har mye python erfaring. Er det noen andre som har noe erfaring med Home Assistant?
    1 poeng
  6. For min del handler det om hvordan Tibber oppfører seg ovenfor og behandler kundene sine. For det første ble endringen varslet alt for seint. De brøyt fristen for varsling, og dette har blant annet Forbrukerrådet uttalt til media. Jeg synes ingenting om en leverandør som velger å gjøre endringer uten å varsle kunden i god tid først. For det andre så skal Tibber (i motsetning til sine konkurrenter) være transparente og ærlige med sine kunder. Da er det jo merkelig at de begrunner endringen med at de har store kostnader knyttet til at de må betale for strømmen de kjøper til kundene, og de først får betalt 45 dager senere fra kundene - når det viser seg at det er leverandøren til Tibber som tar denne kostnaden/risikoen. Kilde her: https://energinytt24.no/2022/09/tibber-skylder-pa-balanseansvar-de-ikke-har-og-endrer-faktureringspraksis-pa-uriktig-grunnlag/ Det bryter altså loven (med kort frist) og de lyver. Slike vil jeg ikke være kunde hos. Så vi byttet. Men noen mener dette er ok oppførsel så lenge de sparer penger på smart styring av strømforbruk. Men jeg lurer på hvor grensen går. Hvilke endringer er for mye? Så skulle en jo tro at Tibber lærte av mediastormen i oktober. Men utrolig nok, rett før desember gjorde de nok en endring når de gikk fra å bruke snittprisen fra Nordpool som grunnlag for estimatet 14 dager frem, til å bruke antatt snittpris fra Nasdaq. Noe som kan vise seg å være feil og gi folk enda større estimert kostnad. Når en ser på grepene de gjør og hvor mange som flykter fra de så kan jeg ikke tippe noe annet enn at de vil slite kraftig fremover. Og med mindre de snur kan jeg ikke forstå om de fortsatt er i markedet ett år frem i tid. Og da kan kundene belage seg på en av to ting. Dersom DU som kunde skylder Tibber noe om de går konkurs, så vil bostyrer uansett sørge for at et innkrevingsselskap krever inn dette beløpet fra deg til syvende og sist. Og det vil medføre medarbeid å få frem poenget om en har betalt mindre enn fakturert selv om estimatet var feil. Men er det andre veien, og du har betalt et høyt estimat og Tibber skylder DEG som kunde penger om de går konkurs, så vil ditt krav mot Tibber være helt nederst på prioriteringsslisten og det vil være mange prioriterte krav før deg (eks skatt, lønn etc). Så skylder du de vil du tape. Skylder de deg vil du og tape. Eneste måten å ikke gå i tap her nå er at de enten faktisk overlever eller at en konstant går inn og endrer fakturabeløp til reelt forbruk når en betaler faktura.
    1 poeng
  7. No kan en spørre en chatrobot om kode https://chat.openai.com/ denne må testes....
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.