Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trådløs energimåler for en kurs i sikringskapet


Anbefalte innlegg

Sitat

Gir sann-tids informasjon for effekt og kan sende e-post dersom noe skje via Acti9 Smartlink.

Sikkert kjekt for større bygg, hvor det er snakk om drift og ikke styring.

 

Men for oss? Sannsynligvis ikke så interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser nå i etterkant at for en driftsorganisasjon som overvåker et stort bygg vil denne kunne gi en advarsel om en kurs som er i ferd med å bli overbelastet, slik at en kan gjøre noe FØR sikringen går. (Ansatte som tar med vifteovner på kontoret om vinteren o.l.)

 

Men når det gjelder forbruksmåling er kanskje ikke kursen et interessant sted å måle.

Da er det vel bedre å måle nærmere de enkelte forbruksapparatene?

Og gjerne da med mulighet til å skru av/på samtidig når en først er i gang.

 

Om den kan rapportere at en sikring går fikk jeg ikke helt med meg, men det er jo ganske kjekt da for jeg har kun funnet denne til den slags til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er vel at du må ha en "consentrator" som de skriver i en manual, noe som er en del av deres "smart tavle"-system.

dette er rettet mot bedriftsmarkeded, og jeg tviler på at dette går på åpne protokoller.  det hadde selvfølgelig vært fint om dette f.eks var bygget opp med Z-Wave, men det er vel noe vi bare kan drømme om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.