Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Garage Door Controller


axling

Anbefalte innlegg

Hei 

 

Har en Aeotec Garage Door Controller som jeg har hatt noen år. Denne fungerer for det meste og melder tilbake status på port. 

 

Er det flere her ute som har erfaringer med denne og at den kan være ganske treg til tider? 

 

Porten åpner/lukker bare 8 av 10 ganger den får en kommando

Kan ta alt fra 0-10 sec før porten reagerer på kommando

Om jeg sender ny kommando til aotec kort tid etter forrige kommando så skjer det ingenting. (eksempel porten er nettopp åpnet og jeg ønsker å lukke den igjen innen 10sec) 

 

Aeotec Garage Door Controller har vært slik siden jeg anskaffet den for 3år siden. Har oppdatert til siste FW uten endring. 

 

image.png.1deca2ce1fc210c0585bbae28dd0c78f.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

axling skrev (4 timer siden):

Er det flere her ute som har erfaringer med denne og at den kan være ganske treg til tider? 

Jeg hadde samme problemet med 2 forskjellige, gikk over til iSmartgate som har fungert utmerket.

Monterte også en extender uten at det ble noe bedre.

Endret av Byelektrikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

axling skrev (På 13.9.2022 den 23.05):

Får du integrert iSmartgate i homeseer da? 

Jeg byttet fra Homesee til Homey, nesten samtidig, så fikk ikke testet.
Regner med at dette lar seg gjøre via IFTTT.

Sjekk denne: https://homeseer.com/ifttt-integration/ og denne: https://ismartgate.com/bwl-advanced-faq/ifttt/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 13.9.2022 den 13.18):

Er det langt med få noder fra interfacet og ut til garasjen?

Godt og relevant spørsmål. Jeg hadde lignende problemer som TS med Nexa releer på portstyringene og opplevde at det funker max 8 av 10 ganger. Det verste var når releene ble liggende på for da ble manuell trykknapp også overstyrt (releet er koblet parallelt med trykknapp og gjør samme jobb). Akkurat hva som løste problemet vet jeg ikke men over litt tid flyttet jeg alle enheter over til 2 separate ZWavejs2mqtt nett (av geografiske årsaker selv om det ikke burde være nødvendig) og la all automasjon over fra HS4 til NodeRed og nå er portene helt 100% pålitelige med samme utstyr tilkoblet portene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.