Eriksen Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Heisann, Jeg har lurt litt på hvordan jeg kan få til en smartstyring av varmtvannsberederen min og håper noen her kan ha noen tips. Formålet er å flytte forbruket til de timer av døgnet strømprisen er under gjennomsnittsprisen for døgnet. Jeg har i dag xComfort og Sensio for lys og varme ellers i boligen, og har tenkt å gå for Easee og tibber for styring av elbil lading mot strømpris. Jeg bruker også Google Home, men da primært for styring av lys og varme når jeg ikke er tilkoblet lokalnettet (har ikke betalt version av Sensio). Finnes det noen muligheter for å bruke f.eks tibber i sammenheng med det jeg bruker fra før? Om tibber kunne snakket med xComfort for eksempel kunne jeg brukt en xComfort bryter til å styre en kontaktor for VVB, og også gulvvarme forsåvidt. Finnes det eventuelt andre løsninger som kan lese strømpriser og styre en kontaktor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Det er mange her som gjør det du vil, men de fleste av dem bruker HomeSeer, HomeAssistant eller Homey. Vet ikke om dette kan gjøres med Sensio med mindre noen koder det... Jeg bruker denne metoden for å styre VVB: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eriksen Skrevet 21. september 2022 Forfatter Del Skrevet 21. september 2022 Takk for svar Moskus. Det blir nok en HA løsning hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.