Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Motoriserte plissé/duette gardiner, hva anbefales?


harelabb

Anbefalte innlegg

Tenker å intsallere motoriserte duette/plisségardiner på balkongdøren og vinuene ved siden av.

Har sett på Luxaflex, men det finnes også andre merker.

Vil gjerne kunne styre dem fra NodeRed og zwavejs2mqtt eller zigbee2mqtt. 

Noen som har erfaringer/anbefalinger om merke, og kanskje forhandler i Stavangerområdet?

Hvorledes gjør dere det i 2023?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling skrev (22 timer siden):

Glad i Luxaflex, Bryne Gardin er flinke.

Hvorledes kontrolleres Luxaflexen? PowerView Hub? 

Har også funnet at det er noe som heter Somfy og TaHoma switch. 

Har noen erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SveinHa skrev (1 time siden):

Lurer også på noen motoriserte rullegardiner for solskjerming. Har sett meg ut Jysk YNGEN gardin og Aquara E1 motor. Halv pris av f.eks. Ikea Fyrtur og litt mer hjemmemekkaktig utseende (som jeg liker).

Fine rullegerdiner. Jeg tror det er elttere å styre rullegardiner enn plisségardiner, som skal kunne åpnes både ovenfra og nedenfra. Det virker ikke helt lett å koble på motor selv, og motorene som håndterer slikt ser ut til å ofte ha proprietært API. Og dem jeg har snakket med som selger slike, ser ikke ut til å vite så mye om hva de selger...

Har ikke snakket med Bryne Gardin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerview hub ja, i tillegg har jeg 2 extendere som jeg nok ikke trenger. 🤓 85+ kvm.

 

Appen brukes mest, samt fra HS4 ned «http-linker».

 

Bryne Gardin fører også Somfy tror jeg.

 

Har altfor mange nå, kun 2 på batterier som varer utrolig lenge. Badet som går ned/opp hver morgen mener jeg holdt 1 år før jeg måtte lade. Det er en smal persienne 60x100 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

IKEA kaller sine Tredansen og Praktlysing for plisségardiner. De fungerer helt flott med ZigBee2MQTT, men fungerer i praksis som rullegardiner. Du kan med andre ord ikke åpne dem fra toppen. Til gjengjeld er de mye billigere enn Luxaflex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.