Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nest Audio sluttet å virke (Chomecast plugin)


Im_IB

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Chromecast-pluginen en stund nå, og den har fungert flott. Da jeg våknet i dag og fortsatte arbeidet på systemet mitt, kan jeg plutselig ikke koble til en av mine Nest Audio-høyttalere.

 

Jeg har prøvd å starte Homeseer, pluginen, Google Home-appen, høyttaleren osv. på nytt uten hell. Jeg har også slettet høyttaleren fra Homeseer, .ini-konfigurasjonsfilene og koblet Google Home til Homeseer på nytt. Høyttaleren fungerer på alle andre måter, og jeg kan styre den og caste til den uten problemer fra andre apper. Jeg har ikke tilbakestilt enheten til fabrikkinnstillingene ennå, siden jeg er redd for at jeg må bruke mange timer på å få alle arrangementene mine til å fungere igjen.

 

Har noen råd om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering - nå har jeg kjørt factory reset på alle google-høyttalerne, avinstallert pluginen og startet forfra. Nå virker høyttaleren, men nå vil ikke noen av høyttalergruppene connecte.. Oh the joy! 😅🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket tydelig vis å tildele høyttalerne statiske IP-adresser. Høyttalergruppene får samme IP-adresse som en av høyttalerne, men annen port. Kan ikke si jeg heeeelt skjønner hvorfor det funker, men nå funker det!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg leder andre med lignende problemer i heeelt feil retning, så får jeg komme med en liten oppdatering her:

Problemene kom tilbake, og jeg fant til slutt at jeg har hatt samme problem som det som er omtalt HER.

Løsningen er helt enkelt - oppdater Chromecast plugin 4.0.21.0  BETA som inneholder fiks på problemet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.