Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ringeklokke med video uten sky


Neophyte

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en ringeklokke med video som ikke er avhengig av en skytjeneste. Kan gjerne drives via POE. Har ikke noe behov for å se videofeed når jeg ikke er hjemme.

 

 

Foreløpig er det eneste alternativet jeg har funnet Doorbird, men den er ganske dyr og ser flere klager på bildekvaliteten.

 

Noen som har gode forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote
Can I use the Reolink Video Doorbell PoE offline?
 
Yes. Without the Internet connection, the doorbell camera can still detect motion/person and record videos to the SD card (purchased separately). But it cannot send alerts to your mobile devices and you cannot live view it.
If the chime is connected to the doorbell, it will chime when the doorbell is pressed, regardless of the Internet connection.

 

Jeg tolker det det som at uten internett vil den kun fungere som en "dum" ringeklokke med lokal lagring av video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du tenkte kobble den til din OpenHAB (eller tilsvarende) som du kommuniserte via. Om du ser etter noe som selv kontakter mobilen din uten å gå via sky eller hjemme-automasjonsserver så kjenner jeg ikke til noe slikt. Det vil kreve en backend server logikk som såvidt jeg vet alle velger å legge enten i skyen, på hjemmeautmasjonsserver, Blueiris eller tilsvarende. 

 

Jeg har forøvrig en brukt HikVision Door Station (DS-KV6113-WPE1(B)) liggende som du (eller andre) kunne fått til en hyggelig pris om det er hva du ser etter. Den kan du kjøpe et display til som du parrer den mot (eller bruke en mobil app), slik at når det ringer på døra så ringer det på display eller mobil-app. Den har bra video-kvalitet, 2-ways audio etc, kan fjernstyre dørlås etc, men feilen (for meg) var at den ringer helt til noen svarer eller den får timeout, og minste timeout er 30s. Jeg hadde den også integrert i HomeAssistant og det fungerte fint, bortsett fra 30s ringing hver gang noen ringte på.

Endret av borg1n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 11/08/2023 at 10:37, mk1 black limited said:

Jeg har byttet fra Doorbird til Reolink nå, veldig fornøyd. 

Veldig fornøyd med reolink. Fulgte med alt jeg trengte for å montere og bruke inkl trådløs sirene og strømforsyning. Og var lett å integrere med home assistant. 

 

Så på UniFi, men måtte da plutselig kjøpe ekstra sirene, strømforsyning, cloud key med harddisk og streaming osv.  Pluss at den koster en del mer. Jeg har UniFi nettverk, men synes ikke det var verd det med kamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrkaasa skrev (6 timer siden):

Veldig fornøyd med reolink. Fulgte med alt jeg trengte for å montere og bruke inkl trådløs sirene og strømforsyning. Og var lett å integrere med home assistant. 

 

Så på UniFi, men måtte da plutselig kjøpe ekstra sirene, strømforsyning, cloud key med harddisk og streaming osv.  Pluss at den koster en del mer. Jeg har UniFi nettverk, men synes ikke det var verd det med kamera. 


Jeg kikket litt på den og den så jo grei ut. Men kan ikke ringe på eksisterende klokke og det er jo dumt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reolink sin koblet mot Blue Iris og Homeseer, den fungerer også med Onvif direkte til Homeseer. Jeg bruker bare Onvif fra ringerklokkeknappen mot Homeseer, og ser at den ikke har trigget på "Vehicle detect" for eksempel, men dette bruker jeg som sagt ikke. Bilde- og lydkvaliteten er ganske bra synes jeg, og den føles som om den er solid bygget.
 



Skjermbilde.thumb.JPG.d7ca6ef277082da1ead21ae57aee58da.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ikke meningen å kuppe tråden. Her er jeg også på jakt etter "ringeklokke med video uten separat tjenesteabonnement".

 

Jeg har sett på de "enkle" løsningene (Arlo, Ring, m.fl.), men disse må ha abonnement for å fungere optimalt - og har i tillegg svært klumpete og lite flatterende utforming. Jeg er ute etter noe som kan felles inn i veggen ute, gjerne med et pent design - og som kan knyttes til en eller flere fast monterte svarapparater innendørs, gjerne også integreres med Homey Pro. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 02/09/2023 at 15:03, mrkaasa said:

Så på UniFi, men måtte da plutselig kjøpe ekstra sirene, strømforsyning, cloud key med harddisk og streaming osv.  Pluss at den koster en del mer. Jeg har UniFi nettverk, men synes ikke det var verd det med kamera. 

 

Har Unifi på Wifi, men etter å ha brent meg på deres første forsøk på hjemmeautomasjonsprodukter mfi/mPower frister det ikke veldig å gå for Ubiquti igjen.

 

On 04/09/2023 at 10:11, FoxTerrier said:

Jeg har sett på de "enkle" løsningene (Arlo, Ring, m.fl.), men disse må ha abonnement for å fungere optimalt - og har i tillegg svært klumpete og lite flatterende utforming. Jeg er ute etter noe som kan felles inn i veggen ute, gjerne med et pent design - og som kan knyttes til en eller flere fast monterte svarapparater innendørs, gjerne også integreres med Homey Pro. Noen forslag?

 

Doorbird som er nevnt tidligere i tråden dekker vel behovet. Pene ringeklokker som kan felles inn i veggen, og de har dedikerte svarapparater (som ikke er like pene). Men prisen er høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.