Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skattlegging av solkraftsalg.


SveinHa

Anbefalte innlegg

På P7 nyhetene nå: Skatteetaten mener at alle som produserer solstrøm og selger må skattlegges som kapitalinntekt. Så da ballsparker de IGJEN de som har satset grønt... Alltid kjekt med forutsigbarhet...

 

Nå gjelder det nok ikke meg (enda) siden mitt anlegg ikke kan selge solstrøm.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SveinHa skrev (47 minutter siden):

Nå gjelder det nok ikke meg (enda) siden mitt anlegg ikke kan selge solstrøm.

Du undervurderer Skatteetaten. Du blir sikkert skattlagt for fordelen av å generere egen strøm. Vi andre må jo betale mva på det vi kjøper. Så det så .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (41 minutter siden):

Du undervurderer Skatteetaten.

Har ingen illusjoner om å slippe unna men akkurat nå ser det greit ut. En "fordel" med skattleggingen er jo at da må en få fratrekk for investeringen også så da går regningen i minus for skattefuten en stund i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.