MortenL Skrevet 14. mai Del Skrevet 14. mai Hei! Jeg planlegger å kjøpe en kombinert luft-til-luft varmepumpe/aircondition. Ser det er flere merker som tilbys på det norske markedet. Jeg ønsker å integrere enheten i Home Assistant, men jeg er redd for å ende opp med en variant som er avhengig av en skyløsning. Jeg vet man kan sette opp en IR-blaster og kontrollere de sånn, men det gir ingen feedback fra systemet. Hvilke av produsentene som selges i Norge kan styres lokalt over wifi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 15. mai Del Skrevet 15. mai Gree kan integreres lokalt med HA, man må bare ha appen for å koble den til wifi første gang. Var også noen på facebook som sa at Wilfa svaldbard extreme fungerer med Gree integrasonen, jeg vet ikke om det gjelder andre wilfa pumper og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas89 Skrevet 10. august Del Skrevet 10. august (endret) Jeg har Mitsubishi Kaiteki og det fungerer med enkelt 100% lokalt løsning som bruker ESPHome og https://github.com/echavet/MitsubishiCN105ESPHome Fungerer siden i fjor, uten noe problemer 🙂 Endret 10. august av Thomas89 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hansrune Skrevet 16. september Del Skrevet 16. september I dette github repoet finner du et lite stykke gjør det selv hardware til CN105 port basert på ESP32C3 (RISC-V) . Litt mindre sofistikert ESPHome oppsett da, men også med ESPEasy firmware alternativ for de som ikke har HA / MQTT / Autodiscovery. Kan bruke både serieport og IR blaster hardware på dette lille kortet. Ekstra porter kan brukes til andre ting som I2C sensorer. Ser ut som Panasonic også bruker RS232 / 5V serieport for lokal kontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christbj Skrevet 16. september Del Skrevet 16. september hansrune skrev (21 minutter siden): Ser ut som Panasonic også bruker RS232 / 5V serieport for lokal kontroll Det kan stemme, det fungerer i alle fall å styre Panasonic sine varmepumper med ESP32 med denne oppskriften: https://www.espthings.io/index.php/2021/08/03/panasonic-climate-wifi-interface-for-esphome-and-home-assistant/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september Har en Panasonic pumpe selv av typen CS-HE9PKE, og jeg ser han her har bekreftet et ESP styring fungerer for han. Sitat Just enabled 2014 model CS-HE9PKE/CU-HE9PKE unit to be working with homeassistant using ESP32-WROOM-32D board. No stepdown needed. Most expensive part was the connector. Er det noen ready-kits eller må jeg belage meg på å bygge selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cat0 Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september Jeg har en CS-HZ9RKE. Virker som alt jeg trenger er en esp med 5v inn (intern voltage regulator) og en CN-CNT kontakt. Er den kontakten en standard som man kan kjøpe på Aliexpress eller lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christbj Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september cat0 skrev (1 time siden): Er den kontakten en standard som man kan kjøpe på Aliexpress eller lignende? I veiledningen jeg har lenket til i mitt forrige innlegg vil du finne denne lenken til Aliexpress (og en annen om du trenger lenger kabel, se referanse JP1 under punktet “Bill of materials”): https://www.aliexpress.com/item/1005005994244740.html?aff_fcid=a46107b2ddb64e53ab2368255c84c6e7-1726827957048-02818-_DFN6CKl&tt=CPS_NORMAL&aff_fsk=_DFN6CKl&aff_platform=shareComponent-detail&sk=_DFN6CKl&aff_trace_key=a46107b2ddb64e53ab2368255c84c6e7-1726827957048-02818-_DFN6CKl&terminal_id=ae24cfb63aad42d88356bf562f47e260&afSmartRedirect=y 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hansrune Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september 12 hours ago, Evelen said: Har en Panasonic pumpe selv av typen CS-HE9PKE, og jeg ser han her har bekreftet et ESP styring fungerer for han. Er det noen ready-kits eller må jeg belage meg på å bygge selv? Da trenger du sannsynligvis bare en ESP32 modul og kabel for Panasonic. For Mitsubishi må du ha med 5V til 3,3V konverteringen på dette kortet. I alle fall på våre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Den som @christbj linket til @hansrune? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hansrune Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september On 22/09/2024 at 19:24, Evelen said: Den som @christbj linket til @hansrune? Tror det ja. Har Mitsubishi selv, så kan ikke gå god for hva som passer til hva på Panasonic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ess_seb Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Jeg slenger meg på tråden siden jeg lurer på akkurat det samme som tråstarter, men jeg har fått tilbud om Animair Omega og Animair Delta varmepomper - noen som vet om disse la seg styre lokalt? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.