Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Global variables forsvinner


Tverfyll

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har brukt noen global variables til å lagre strømtrekk på diverse utstyr. Men oppdaget at funksjonen ikke fungerte lengre. Ser da at alle globale verdier har forsvunnet. Noen som har opplevd dette før?

 

Kan ha skjedd i sammenheng med at jeg måtte slette og legge til en node her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo dumt. Jeg kunne tenkt meg å hatt en liste med variabler som ble liggende. Kunne da brukt denne til mellomutregniner og diverse, så jeg slipper å opprette device for alt som skal lagres. Finnes det en innebygget metode for dette?

 

5 timer siden, Moskus skrev:

Du kan legge inn


hs.CreateVar("DinVariabelHer")

i Startup.vb i /Script-mappen, rett over "End Sub" linjen nederst.

Jeg bruker verdiene til å huske akumulert verdi på måned og årsbasis, så jeg er nok avhengig av at verdien huskes ved restart av system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tverfyll skrev:

Jeg bruker verdiene til å huske akumulert verdi på måned og årsbasis, så jeg er nok avhengig av at verdien huskes ved restart av system.

Da kan du bruke en .ini-fil istedenfor, eller å lage en virtual device. Det siste er nok det enkleste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.