Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa og event.


MrTiger

Anbefalte innlegg

4 hours ago, MrTiger said:

Er det noen andre muligheter til og styre en event(hs3) med alexa enn å bruke plugin`en til jon00(echo skill helper)?

 

 

Du kan lage en virtuell device med on/off mulighet, og bruke endringen av denne til å trigge et event igjen.

Da slipper du å bruke Skill.

Bruker dette selv, hvor navnet på virtuell device er "away mode"

Da fungerer det med: "Alexa, turn away mode on"

Endret av Norseman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har lest litt i den manualen og skal lese litt mer i den, men hvordan får du da  "alexa, tell HomeSeer to trigger the event 'whatever' " eller som eksempelet til  amazon.alexa.com under katogori HomeSeer Home Automation Skill , til og virke med Alexa, tell HomeSeer to run the event "End Of Day", regner med at de ikke bruker jon00 sin plugin som referanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MrTiger skrev:

, men hvordan får du da  "alexa, tell HomeSeer to trigger the event 'whatever' "

Det gjør HomeSeer helt selv. :) 

Hvis du har et event som heter "whatever" og du sier setningen over til Alexa, så blir Eventet "whatever" trigget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Moskus said:

Alexa bruke ikke "A phrase was recognized". Du må åpne Jon00alexa.aspx og lese bruksanvisningen nøye. Det er litt arbeid å sette opp, men det lar seg gjør.

Eksempler: @Fermates "Alexa, tell homeseer to make me 6 cups of coffee"

eller min: "Alexa, tell HomeSeer to make coffee"

 

Jeg bruker "A phrase was recognized" med Alexa skill. Det funker stort sett. Det er jo knapt noe dokumentasjon på skill'en, men det som er (litt) rart er at det ikke funker med en gang. Man må vente (f.eks til neste dag), og så kan man si "Alexa, tell HomeSeer BBC One live stream" f.eks (for å kjøre eventen som slår på fjernsynet, setter VPN til UK, og åpner BBC One Live i fullskjerm). Da slipper jeg "to run the event" og hva enn jeg har kalt eventen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Det gjør HomeSeer helt selv. :) 

Hvis du har et event som heter "whatever" og du sier setningen over til Alexa, så blir Eventet "whatever" trigget.

Er litt forvirret nå:)

skal jeg kunne si til Alexa "Alexa, tell homeseer to run the event "whatever""

UTEN og bruke jon00 echo skill helper?

isåfall fungerer det ikke her:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når du trigger dem via Alexa, er det som om du trykker på den blå "Play"-knappen på Eventet. Conditions blir ikke evaluert, så du kan ha hva du vil som trigger. Kan like greit sette den til "Manual", så slipper du forvirringen.

 

"A phrase was recognized" brukes sammen med HomeSeer sin egen Speaker client. HomeSeer har jo brukt talegjenkjenning i mange år før Alexa kom på banen, og da var "A phrase was recognized" høyst aktuell. Det er den ikke med Alexa eller Google Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det stemmer ikke (eller jeg misfortår deg) :)

 

Jeg sier: «Alexa, tell Homeseer Norwegian TV»
 

Feb-25 18:11:42   Event Event Trigger "TV Alexa Channel 1"
Feb-25 18:11:42   TTS Speak (json:):OK, running the event Channel 1
Feb-25 18:11:42   Info Heard: norwegian tv

Og slik ser eventen ut:

58b1bc5ddcf77_ScreenShot2017-02-25at18_18_07.thumb.png.ff5a3f8cbb3463f740a28bbb4594ba69.png

 

 

 

Endret av DiderikFrom
Reason: Slettet dobbel skjermdump
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det funker.

Jeg venter bare til neste dag før jeg forsøker: Det sparer masse frustrasjon...

 

Og, bare så det er sagt, jeg mener ikke å si at du ikke kan benytte metoden med å si «Alexa, tell HomeSeer to run the event foobar» (der foobar er navnet på en event). Det er den «vanlige» måten.

 

Dersom jeg forstår dette riktig, sender HS skill fraser direkte til HS frasegjenkjenningsmotor eller hva jeg skal kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎25‎.‎02‎.‎2017 klokken 18.18, DiderikFrom skrev:

 

Det stemmer ikke (eller jeg misfortår deg) :)

Men det er jo aldeles glimrende! :D

Dette fungerte nemlig ikke i begynnelsen av Alexa-integrasjonen, så vidt jeg forstod på de postene på HS-forumet.

 

Men det gir jo enda flere "native" muligheter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.