Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Robotstøvsuger-status, med magnetkontakt


Evelen

Anbefalte innlegg

Mange har sikkert robotsøvsuger, og gjerne en mindre smart en som ikke kan integreres med systemet uten videre. Kanskje man har en IR-sender for å starte/stoppe den, men det gir ingen sikker status.

Uansett, jeg har brukt en magnetkontakt, gammelt prosjekt, men har i dag byttet ut prototypen med strikk (som med tiden ryker) med noe mer permanent, nemlig patentbånd:

Prototype:

 

 

Hva jeg har gjort i dag:

13275262_10153411503686739_1797722149_o.jpg

13271755_10153411503591739_1898268648_o.jpg

13271588_10153411503531739_814443158_o.jpg

 

Domoticz sender også notifikasjoner til Pushover (mobiltelefon):

bb3678c0769d0162753e3e2c18136b19.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser strømforbruket til laderen. Det samme for gressklipperen. :)

 

Ulempen er at man må sette opp hendelsene slik at den ikke blir registrert som "Arbeider" når den er ferdig og lade men ikke kjører. Men det har fungert knirkefritt til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har sine fordeler også, som at man bl.a. slipper fysiske inngrep på den (dyre) støvsugeren. Og mye dyrere blir det ikke, magnetkontakten og tilbehør koster jo også litt, men nok ikke like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
4 timer siden, Moskus skrev:

Sensative Strip tillater litt lite slingring, og kan være vanskeligere å plassere...

 

Word! 

Jeg har ikke tatt den i bruk til noe spesielt enda, men oppdaget en dag at status var "open", selv om døra var lukket. Åpnet og lukket døra, så ble det OK. La den inn i "device history" og jaggu logget den 100 døråpninger/lukkinger pr dag! :o måtte flytte magneten 1-2 mm... lurer på hvor lenge det har pågått og hva det har gjort med batteriet (får ikke batteristatus i HS3, meldt som bug til Sensative)... 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.