Evelen Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Mange har sikkert robotsøvsuger, og gjerne en mindre smart en som ikke kan integreres med systemet uten videre. Kanskje man har en IR-sender for å starte/stoppe den, men det gir ingen sikker status. Uansett, jeg har brukt en magnetkontakt, gammelt prosjekt, men har i dag byttet ut prototypen med strikk (som med tiden ryker) med noe mer permanent, nemlig patentbånd: Prototype: Hva jeg har gjort i dag: Domoticz sender også notifikasjoner til Pushover (mobiltelefon): 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Kreativt! Liker slike løsninger, lurer på om jeg skal prøve noe lignende på min støvsuger og gressklipper. Tips: svart spraylakk på patentbåndet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg leser strømforbruket til laderen. Det samme for gressklipperen. Ulempen er at man må sette opp hendelsene slik at den ikke blir registrert som "Arbeider" når den er ferdig og lade men ikke kjører. Men det har fungert knirkefritt til nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 20. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2016 Det er såklart også en veldig grei løsning, om så noe dyrere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Men det har sine fordeler også, som at man bl.a. slipper fysiske inngrep på den (dyre) støvsugeren. Og så mye dyrere blir det ikke, magnetkontakten og tilbehør koster jo også litt, men nok ikke like mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ken Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 en litt slankere løsning enn den du har på bildet. http://www.sensative.com/ Ligger på ca 500,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 Sensative Strip tillater litt lite slingring, og kan være vanskeligere å plassere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. november 2016 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) 4 timer siden, Moskus skrev: Sensative Strip tillater litt lite slingring, og kan være vanskeligere å plassere... Word! Jeg har ikke tatt den i bruk til noe spesielt enda, men oppdaget en dag at status var "open", selv om døra var lukket. Åpnet og lukket døra, så ble det OK. La den inn i "device history" og jaggu logget den 100 døråpninger/lukkinger pr dag! måtte flytte magneten 1-2 mm... lurer på hvor lenge det har pågått og hva det har gjort med batteriet (får ikke batteristatus i HS3, meldt som bug til Sensative)... Endret 5. november 2016 av ZoRaC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.