Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg meldte meg selvfølgelig på som early tester av Alexa + (Alexa med AI) men ble ikke så veldig overasket over ikke å bli trukket ut siden jeg bor i Norge.
Men mens jeg satt å så på hva Alexa kan gjøre i Home Assistant ramlet jeg tilfeldigvis over en mulighet til å komme i gang:

image.png

Jeg måtte altså kjøpe en device for å komme i gang så OK, jeg bestilte en billig en, levert til Jetcarrier.

Med en gang pakken var levert (Eller var det når jeg hadde bestilt den, -jeg har Prime) fikk jeg tilgang til Alexa +

Mange av devicene mine (jeg har nesten alle modellene) er for gamle men to av dem hadde support for Alexa + så jeg kunne komme i gang med å teste allerede mens jeg ventet på at pakken skulle komme seg til Norge.

Alexa + har fått ny stemme og høres nå mer ut som en tenåring enn den tidligere voksne Alexa 🙂

Etter å ha irritert meg over at web interfacet til Alexa ble borte for en tid siden og en blir overlatt til å kløne med telefon tastaturet på mobil-appen, ser jeg til min glede at den også har et web interface:

image.png

Siden jeg er midt i konverteringen av Home Seer til Home Assistant har jeg ikke fått testet så mye mer ennå, men tenkte jeg skulle spre det glade budskap så flere kunne komme i gang.

En ting jeg gleder meg til er å lage (og vedlikeholde) "Alexa routines" med talestyring.

Hører gjerne fra dere alle om deres erfaringer med Alexa +

Vis full oppføring

Skrevet

Her er et eksempel på de to forskjellige stemmene; den første fra en Echo Show som ikke suporterer Aexa + og bruker den gamle.
Pluss litt surr som Alexa + har med HS skillen noen ganger, -dette KAN være HS sin feil også siden min HS er ganske ustabil og grunnen til at jeg nå bytter til HA 😉

Skrevet

Haha + Hmmm
Nye Alexa er i hvert fall en dreven smisker.
Kanskje noe en lærer av ledelsen i Amazon nå om dagen i USA 😄 
(Beklager; la oss holde oss til å diskutere hjemmeautomasjon og ikke amerikansk politikk her på dette forumet, det kan vi heller gjøre andre steder)

Skrevet
Sitat

Alexa + har fått ny stemme og høres nå mer ut som en tenåring enn den tidligere voksne Alexa 🙂

Du kan velge mellom 4 kvinnelige og 4 mannlige stemmer (og noen dyr for Amazon kids 🙂 )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.