Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål

Hei!

Jeg har montert danalock og danabridge, som jeg har lyst og få stemmestyrt alexa. 

Lest flere steder at dette skal funke veldig fint, men jeg får det ikke til.. Det nærmeste jeg har kommet er gjennom IFTTT app'n. Der sender alexa kommando til IFTTT, men det stopper det. 

Noen som kan hjelpe? 

Screenshot_20200213_163101_com.ifttt.ifttt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0

Autentisering? Fungerer virkelig Danabridge som den skal?

Har du prøvd å fjerne koblingen i IFTTT til Danabridge for å legge den til igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Aslak
      Vi bor i en tomannsbolig med en delt ytterdør og så en dør inn til vår leilighet rett innenfor. De eneste låsene som passer for oss er Danalock (gamle, ustandard dører og låser). Jeg har montert en Danalock på døra til vår leilighet (dør 2 fra nå av) og skal montere en identisk lås på den delte ytterdøra (dør 1 fra nå av). Begge er z-wave, men skal også kobles til en Danabridge fordi jeg trodde den ville gi meg det beste svaret på status når jeg er utenfor rekkevidde. Det gjør den jo ikke, men det er forsåvidt irrelevant for det jeg trenger input til.

Det jeg håper å få til er å åpne begge låsene på enklest mulig måte. Jeg vil gjerne at vår datter skal kunne trykke inn en kode på Danapaden og kunne komme seg helt inn. Det beste hadde vært om bare noen koder åpner begge låsene, mens andre koder bare åpner dør 1. Hvis det er umulig så vil jeg ha det slik at begge låsene åpnes hvis det benyttes kode, men at bare en åpnes hvis det benyttes app eller nøkkel. 

Låsene kobler til en Teldus znet lite 2 over z-wave, og den er igjen koblet opp mot Home Assistant (og videre til Homekit).

Er det noen som har gjort noe ala dette før? Jeg kjenner ikke til hvor detaljert man kan styre dette oppsettet, men regner med å få tid til å teste litt de neste dagene.
    • Av BME
      Hvordan i all verden finner de på alt dette? ☺️

https://www.digi.no/artikler/hackere-kan-ta-over-smarthoyttaleren-din-med-i-laserstraler-i/478231
    • Av VidarF
      Hei, 
      jeg har en Danalock v3 zwave som fungerer helt som den skal med BT og app. Problemet kommer når jeg skal registrere den på min nye hub - Animous Heart. Jeg kjøpte denne litt under tvil da jeg leste at mange mente både software og styring var tungvindt og ustabilt, men med så bred støtte for mange teknologier tenkte jeg det var et fornuftig steg opp da jeg fra før har en Telldus Tellstick med kun 433 støtte.  Det som skjer er at hub og lås finner hverandre uten problemer, men på tross av at jeg skriver inn korrekt sikkerhetsnøkkel (Ja, sjekket og trippelsjekket) så registreres låsen som en usikker enhet. Den vises bare som en zwave enhet som er registrert, og uten noen funksjonalitet ut over å skrive inn navn og velge kanal (?) Jeg har sendt mail både til Danalock og Animus, da jeg ikke er sikker på hvor årsaken til problemet ligger, men uten svar så langt. Er det noen her inne som har et godt råd for dette, da jeg er utålmodig og dette er viktig for meg 🙂 Mye av poenget med lås og hub er å kunne styre adgang til heimen også når jeg ikke er hjemme, og det funker ikke nå.
    • Av flam1
      Heisann. 
      Kom innom denne nettsiden da jeg søkte opp "Tibber erfaringer". Leste meg igjennom en lang tråd, men sliter fortsatt litt. For det første, ser jeg at de fleste har "Homeseer" eller "Home Assistant", og dette skjønte jeg meg ikke helt på selv om jeg googlet litt. 
      Hvordan leser/kommuniserer Tibber med de smart-enhetene jeg allerede har? Søker den opp via WiFi, eller må jeg ha noe mer fancy som de nevnte systemene ovenfor? Og er Tibber et solid valg uansett om leiligheten er så "smart" eller ikke? 

• Opprett ny...