Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Qubino roller-shutter med fri vilje?


psv021

Anbefalte innlegg

Har 2 stk roller-shutter fra Qubino som jeg bruker med to rullegardiner. De fungerer bra, og har gjort det lenge. Den siste måneden har jeg imidlertid opplevd et par-tre ganger at den ene rullegardinen er nede når jeg kommer hjem fra jobb. De er ikke inkludert i noen automatiske eventer, så det er litt merkelig. I loggen står det bare at den er satt til OFF på et vilkårlig tidspunkt. I dag var den andre rullegardinen nede da jeg kom hjem, så jeg antar derfor at Qubino-shutteren er fellesnevneren. I loggen ser jeg at den har blitt satt til OFF kl 09:14:01. Det er ingenting annet som skjer i loggen. Ingen eventer som kjøres, ingenting. De andre gangene dette har skjedd har det også vært vilkårlige tidspunkt uten andre, assosierte hendelser. Veldig mystisk.

 

Noen tips til hva årsaken kan være? Andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?: https://forums.homeseer.com/attachment.php?attachmentid=55362&stc=1&d=1468505792

 

Forskjellen hos deg er at det står at det er gjort fra "CAPI control handler". Da ville det være naturlig å lete etter et event, som ble foreslått. I mitt tilfelle får jeg bare dette:

 

Tilfeldig tidspunkt - [Device] set to OFF.

 

Nå har jeg akkurat restartet HS3, så jeg har ikke eksempler fra loggen lengre, men det dukker kanskje opp noen de nærmeste dagene. Ellers så har dette nå skjedd kun 3 ganger. Første to ganger med den ene rullegardinen, så den tredje med den andre rullegardinen. Første gangen tenkte jeg ikke så mye på det, andre gangen begynte jeg å sjekke litt (da satt vi og så på TV i sofaen 2 meter borte, så det ble veldig synlig for alle at det plutselig gikk ned en rullegardin). Tredje gangen forstod jeg at det er noe mystisk på gang et eller annet sted... (men hva???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.