Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fibaro Dimmer S2 - Hvilke bryter


Stianoh

Spørsmål

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev:

PS:

De fleste elektrikere tar mye høyere timepris om du kjøper materiell selv. Kan godt hende det billigste er å be elektrikeren ta med bryter. 

Dette er et godt tips, og er fint veilledende. Det er ikke sikkert at dine spesielle erfaringer er like svarte for alle... ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

 

4 minutter siden, Moskus skrev:

Dette er et godt tips, og er fint veilledende. Det er ikke sikkert at dine spesielle erfaringer er like svarte for alle... ;) 

 

Hehe, nei da. Men 3 av 3 jeg sjekket med tar 2-800 kr ekstra pr time når jeg skaffet materiell selv. Er verdt å sjekke før man løper på Clas. :) 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

En kollega(automatiker) har avtale med sin elektriker at han trekker fram kabler selv, avisolerer og gjør klar til at elektrikeren bare skal skru fast i stikkontakter/bryter og skrive papirene. Kunststykker er vel å finne slike, for en elektriker kan ikke bare ha sånne kunder. Mittanbud kan vel kanskje være brukenes til å søke etter noen som vil gjøre en slik jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Hr Kotelett skrev:

Mittanbud kan vel kanskje være brukenes til å søke etter noen som vil gjøre en slik jobb?

 

Jeg fikk tilbud fra to via Mittanbud. 1125 kr/timen eller 1200 kr/timen. Ikke store forskjellen. Når du skal få installert sånt, så er det jo nesten ikke noe du kan gjøre selv - og det er såpass fort gjort at du ikke sparer mye på det uansett. Eneste du kan gjøre er vel å koble fra/fjerne dagens bryter og pakke opp ny dimmer/bryter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Den 3/16/2017 klokken 19.03, xibriz skrev:

Sist jeg bruke elektriker sa han rett ut at med en gang folk slutter å godta at de også leverer utstyr kom timeprisen til å stige. 

Selvfølgelig, det er jo ren matematikk. Noen etterspør en (muligens urimelig) margin og dermed overskudd på jobben. Når de ikke kan tjene pengene "skjult" på utstyr, så stiger timeprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.