Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

z-wave aliexpress tilbud


Stianoh

Anbefalte innlegg

1 time siden, Stianoh skrev:

Hvilke parametere er det dere har endret på?

Fungerer out of the box med HomeSeer. Har ikke manualen foran meg nå, men re-trigger tiden er derimot noe kort og nødvendig endring i lux alt for høy (100 lux, gjør at den ikke nødvendigvis sender 0 lux når det er mørkt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Moskus skrev:

Jeg mener minimumsendring for å sende Lux på nytt må maksimalt være 50 Lux, gjerne lavere.

Enig. Satt min til 10 lux, så får vi se om det går spesielt utover batteritiden eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk min satt til 2 (!), men har tenkt det har vært nødvendig siden jeg skrur på lys kun dersom lux < 7. Ellers prøver jeg meg fortsatt frem på sensitiviteten. Hadde den på 80, men da reagerte den litt dårlig på avstand. Prøvde nylig 40, men da trigger den hele tiden uten at det er bevegelse av en eller annen grunn. Har satt den litt høyere igjen nå, men tar litt tid før den får med seg. ?

 

Vises forresten batteristatus i HomeSeer? Den viser bare 100 konstant i Domoticz.

 

2017-06-07 10:07:26	On
2017-06-07 10:07:26	Off
2017-06-07 10:04:23	On
2017-06-07 10:04:22	Off
2017-06-07 10:01:20	On
2017-06-07 10:01:20	Off
2017-06-07 09:58:18	On
2017-06-07 09:58:17	Off

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 9.6.2017 klokken 14.36, oakl skrev:

PÅ produktbildet på hjemmesiden til NEO så står det "Temperature sensing".

 

http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=190

 

Noen idé om hvorfor temperatur ikke kommer opp i homeseer?

 

Svarer meg selv her, antagelig refererer de til noe som jeg tok for gitt, nemlig at dette er en IR-sensor - altså varmestråling - som på chenglish sikkert kan refereres til som temperature sensing. Altså ikke temperaturmåling i den forstand jeg tenkte på jeg leste produktbilde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
5 timer siden, Guahtdim skrev:

Bedre å betale 500-700 for en strømplugg enn å miste huset i brann. Selv med full forsikring så får du ikke alt tilbake.

Enig. Slike plugger er det ikke verdt å ta sjansen på i mine øyne. Temp/Bevegelsesensor/kontaktsensor går derimot fint :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.