Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

z-wave aliexpress tilbud


Stianoh

Anbefalte innlegg

"Today i had a major power loss, cause, cheap Chinese coolcam power plug. I pulled the plug out of its socket and it had black burn damage on its side.
I opend the plug and i was shocked what i saw, these plugs are not save don't use them is my advice."
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=12792&p=122154&hilit=neo+coolcam#p122154

Såå, kanskje akkurat den strømpluggen burde unngås.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks. Tror jeg må teste en av de bevegelsessensorene, men hva er forskjellen på de to mon tro?

 

4 minutter siden, Evelen skrev:

Såå, kanskje akkurat den strømpluggen burde unngås.

 

 

Jau, alltid skeptisk til ting fra Ali/eBay som skal inn i støpsler. Holder meg til batteridrevne ting (selv om jeg kjøpte Xiaomi Mi Gateway som må plugges rett i veggen ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på om jeg tør å prøve noen slike strømplugger. Kanskje.

 

 

De er jo CE merket, og så lenge man holder seg langt unna ting som drar mye strøm (ovner etc.) så burde det jo ikke være noe problem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også veldig skeptisk til "tingsomputtesistikk" greier fra ali/lignende. og vurderer ikke kjøpe noe sånt heller,

men det har vel sikkert skjedd med de kjente merkene sine produkter også at ting blir svidd. dog er det jo da mye lettere med reklamasjon osv da. 

 

Kan vel også i noen tilfeller være samme fabrikker som mye annet, bare at disse produseres "etter stengetid".. 

 

Aner ikke.. bare noen tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Venin skrev:

Fant dere forskjellen på de to sensorene? Hva er greia med den ene (NAS-PD02Z) som har en sånn halvrunding bak?

Vet ikke helt hva det greiene er. men svaret jeg fikk på forskjellen var: Different housing, same Product.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er den halvrundingen? Hvordan kontaktet du dem btw? De svarte ikke på den jeg sendte dem via Ali.

 

Edit: De svarer på chat nå.

 

Edit 2: Halvrundingen bak er bare festet til sensoren som en slags mount. Og de sender visst EU-versjon by default.

 

Edit 3: Halvrundingen kan festes til vegg med skruer og bevegelsessensoren festes til halvrundingen med magnet.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evelen skrev:

"Today i had a major power loss, cause, cheap Chinese coolcam power plug. I pulled the plug out of its socket and it had black burn damage on its side.
I opend the plug and i was shocked what i saw, these plugs are not save don't use them is my advice."
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=12792&p=122154&hilit=neo+coolcam#p122154

Såå, kanskje akkurat den strømpluggen burde unngås.

 

 

Jeg har tre stk av de der som har ruslet og gått siden september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, havnegata skrev:

Jeg har tre stk av de der som har ruslet og gått siden september...

Jeg hadde byttet dem ut, men jeg unngår konsekvent sånt som skal stå permanent i strømuttaket fra kina.

 

"Made in China" og "Made in China" er to forskjellige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne: NEO COOLCAM Z-wave PIR Motion Sensor Detector

Den virker og gjør det den skal. ?

 

Det hadde selvfølgelig vært OK dersom den også kunne hatt en temp sensor som Fibaro'n (som der ligner veldig på)

 

Men, jeg mener jo at 25 daler er en glimrende pris.

 

Her ser dere info som NEO'n og Fibaro'n gir meg. Jeg har ikke sammelignet lux-målingene

PIR.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xibriz skrev:

Se min post et par hakk over og Stianoh sin over der igjen. 

 

1 time siden, Movcon skrev:

Det hadde selvfølgelig vært OK dersom den også kunne hatt en temp sensor som Fibaro'n (som der ligner veldig på)

Jeg har en slik en: https://www.clasohlson.com/no/Z-Wave,-Vision--ZP3102,-bevegelsesdetektor/36-5750 , og den rapporterer grader veldig sjeldent og i tillegg uten desimaler. Planen er å bytte ut den der med en slik en fra Coolcam som har LUX-måler, slik at lyset kun kommer på ved bevegelse når det er mørkt. Så i mitt tilfelle, heller LUX enn TEMP. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Moskus skrev:

Akkurat den ser jo spennende ut! :)

Har du noen formening om batteritid? 

Nei, har ikke det. Det medfølgende batteriet virker fortsatt. Har vært i drift i 3 mnd. På et rom som det er relativt lite bevegelse på.

PIR'n brukes til å slå på lyset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fikk noen nye aliexpress pakker her om dagen.

Bl.a. denne PIR'en fra NEO CoolCam https://nl.aliexpress.com/store/product/NEO-COOLCAM-NAS-PD02Z-New-Z-wave-PIR-Motion-Sensor-Detector-Home-Automation-Alarm-System-Motion/1196544_32796863408.html.

 

Denne har samme størrelse som denne https://www.aliexpress.com/store/product/NEO-COOLCAM-Z-wave-PIR-Motion-Sensor-Detector-Home-Automation-Alarm-System-Motion-Alarm-Compatible-with/1196544_32789819896.html

 

Eneste forskjell er festesystemet, og litt annet design rundt vinduet. Førstnevnte er magnetisk, og grunnet utformingen så er det noe begrensning i vinklingen.

5900a3db380b3_NEOCoolcam.thumb.jpg.25f268259f0cbb1caa847463983f0617.jpg

 

 

 

IMG_3699.JPG

IMG_3705.JPG

IMG_3696.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min i forgårs, men da altså den varianten som ikke er magnetisk. Ser fra bildene dine at den magnetiske ikke hadde funket til mitt bruk faktisk. Måtte jo endre på parameterne for at lux skulle dukke som en enhet, men etter det har det fungert knall. Nå kommer nattlyset på badet på bare dersom lux er under 10 i følge PIR-en. Billigere, penere, mindre og mer praktisk enn Vision ZP3102.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.