Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Milight og annet på aliexpress. Salg!


Nexst

Anbefalte innlegg

Er rimelig billig for milight hub og diverse greier på aliexpress i noen timer til.

Men står litt på nippet til å kjøpe hub til milight, samt et par e14 pærer, hubben er en wifihub med lampe for milight, Og koster meg ca 140 kr pga noen kupponger, samt pærene til ca 100 kr stk. Hvilket er en fin pris.

 

Men så kommer Ikea med sine greier da i morgen..vurderer jo det også..

Har Phillips hue, Og fornøyd med det, men har lest bra om milight også, Og det er jo mye billigere.

 

Og det støttes av domoticz. 

 

Noen erfaringer?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i aliexpress æppen. 

Men er et tips som hører til prisjakt uansett egentlig. 

Dem har salg på det meste nå, som avsluttes snart. Og man kan få kuponger i æppen som gir enda mer rabatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant ?

Står følgende på http://www.nemcon.nl/blog2/devlist :

Sitat

However, RFLink has an unique feature, it can also receive the Milight signals coming from the remote or the bridge.

 

Så blir vel meir at RFLink snapper opp RFen som går mellom kontroller og lyspæra. Ergo er det vel ikkje noken form for bekreftelse/svar fra lyspæren.

Så etter mitt skjønn blir vel dette ikkje en fullverdig toveis kommunikasjon da du fortsatt ikkje veit om lyspæra har fått/utført kommandoen ?

Endret av Bewe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Bewe skrev:

Dette var interessant ?

Står følgende på http://www.nemcon.nl/blog2/devlist :

 

Så blir vel meir at RFLink snapper opp RFen som går mellom kontroller og lyspæra. Ergo er det vel ikkje noken form for bekreftelse/svar fra lyspæren.

Så etter mitt skjønn blir vel dette ikkje en fullverdig toveis kommunikasjon da du fortsatt ikkje veit om lyspæra har fått/utført kommandoen ?

Stemmer det du sier der, den leser kun av signalene som sendes fra fjernkontroll, så du kan få tilfeller der du styrer med kontrollen og kun lyset snapper opp kommando.

Bruker RFLink med Miiight hos meg og det fungerer MYE bedre enn wifi gateway. Jeg hadde mye problemer og relativt lange delay(1-3 sek). Med RFLink så er det på godt under sekundet.

Rekkevidde og stabilitet er også bedre. Krever jo at det eksisterer en RFLink plugin/binding/add-on til systemet du vil bruke.

 

Det er ikke så bra som med Z-wave, men gir Philips Hue en god utfordrer etter min mening.

Lysmessig tror jeg ikke de er helt i toppsjiktet, men så er jeg ikke kresen på lys så det gjør ikke noe. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiLight fungerer fint i Domoticz det.

Men grunnet manglende to-veis hender det at pærer ikke reagerer i blandt, det kan jo være et irritasjonsmoment.

Men ikke i den grad jeg syns prisforskjellen til noe som er dobbelt så dyrt forsvarer det.

 

Stort sett er det stabilt og greit.

Lys er tross alt ikke kritisk å være helt sikker på status på, værre med kaffetrakter, vifteovn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.