Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zee2 når ikke multireg


btb

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Zee S2 + x-antall multireg termostater på hytta. 

Måtte slå av strømmen på alt i dag og når jeg nå logger inn på MyHS så får jeg opp alle enheter slik som før, men den klarer ikke polle eller kommunisere med multireg enhetene. Kan jeg unngå å legge til alt på nytt og heller gjenopprette koblingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den grønne haken er der.

Loggen er vedlagt.

 

Nå viser det seg at det har vært strømbrudd i mellomtiden og at systemet på magisk vis fikset seg selv. Men har ikke vært der for å sjekke at det faktisk stemmer.

Noe urelatert til dette er en annen observasjon hvor det virker til å vært inkompatibilitet mellom HS og Multireg. Ved en feiltakelse valgte jeg "Cool" istedet for "Energy Save" i HS. Dette gjorde jeg hjemme ifra. Når jeg kom opp til hytta etter noen dager igjen så stod alle varmekabler på full guffe og det var sikkert 50 grader i hele hytta. 
Kan grunnen være feilvalget "Cool"?

Skjermbilde.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen i loggen har med UPnP å gjøre, altså kun nettverksrelatert, ikke Z-wave. Du kan skru av UPnP (slik jeg har gjort) under Tools -> Setup -> Network -> Ta bort "System is Discoverable Using UPnP"-haken.

 

Hvis du så går til Plugins -> Z-wave -> Controller Information, og kjører en "Test node connectivity". Hva får du da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Moskus said:

Og du har kjørt vanlig "Optimize" og en "Full Optimize"? :) 

 

Burde kanskje ikke spørre om dette, men hva gjør Optimize? 

Nei, jeg har ikke kjørt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.