Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Avlesing av strømmåler


BME

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en enkel måte å lese av strømmen på, mens vi venter på AMS?

 

Tenker at en ideell løsning ville vært om det ble tatt bilde av målerstand 1. i hver måned, som da ble sendt til min telefon.

Det vil da også være en påminnelse om at det skal rapporteres inn til netteier.

Jeg har ikke behov for kontinuerlig avlesing.

 

Jeg har strømmåler utendørs, så det må være en løsning som takler det.

Og dermed at jeg slipper å springe ut i skapet, spesielt vinterstid (og dertil medfølgende snørydding).

 

Om det har betydning kjører jeg HomeSeer, foreløpig kun med Z-Wave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt den innendørs kunne du satt opp ett webkamera til å ta bilde eller sende livestream fra måleren/bilde via ftp eller noe lignende. Du kan alltids få tak i ett kamera som tåler å stå ute, men jeg regner med at prisen blir ganske dyr. 

 

Det ble til tider litt langt å gå opp på loftet så jeg har ett Dlink 933 som er satt opp til å sende meg bilde hvert 10 minutt til en folder på en server(ftp). I tillegg har jeg laget en liten service som "ser" og snapper opp disse bildene for å dekode målertallene til ett siffer som lagres i database. Innsendingsprosessen til strømleverandør har jeg valgt å beholde manuelt i frykt av feil.

Endret av Guahtdim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.