Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Android wear vs tizen


pingla

Anbefalte innlegg

Vurderer ny klokke, og valget står mellom android wear eller tizen. Noen som har erfaring mht styring av hjemmet med slike klokker og eventuelt hvilket os man bør holde seg til?

Holder på å sette opp homeseer, og hadde vært genialt å feks kunne justere lys eller sjekke temp +++ ved hjelp av klokka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter med samme problemstilling selv.. har lyst på samsung sin gear3 men tizen har jo ikke det største app utvikler markedet så må etter det jeg har skjønt lage noe selv.

Men når det er sagt så vet jeg ikke om det er så himla mange bedre alternativer i android wear verdenen for homeseer?

må jo si jeg hadde likt å kunne dimme lys ved å vri på ringen på klokka da.....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til Tizen men har selv en Huawei smartwatch med AndroidWear 2. Her er det helt kurrant å sette opp slike events. Bruker Tasker og en del av addonsene til denne (hovedsaklig Auto appene fra joaoapps.com, AutoWear f.eks)

Foreløpig tar jeg f.eks ut step counter fra klokken og sender dette til OpenHAB. Har også prøvd å linke Google Assistant til klokken via IFTT, men ikke fått dette til (mistenker at det erfordi ikke tlf støtter assistant enda) Funket greit via Allo appen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Android Wear klokker er uten tvil mye bedre enn Tizen.

 

Gikk selv fra Samsung S2 til Huawei's klokke.

 

med appen AutoWear, så kan man gjøre veldig mye moro. :) med Tizen så er man igrunnen låst til de appene Samsung har på butikken sin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vurderer en smartklokke nå.. Ser Huawei watch bare påstår 1.5 dager batteri, mot S3 sine 4 dager.

Stemmer det at huaweien har så lite batteritid?

 

Er det andre ting å tenke på ift valg av smartklokke? (tenkte å integrere den mot homeseer) Og vil som et minimum også kunne styre spotify/sonos, samt styring av dørlås, og lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.