Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Detektere at TV er skrudd på


cozmo

Anbefalte innlegg

Takk for kreative innspill :)

 

"Desverre" svarer TV på ping selv om den er avskrudd/standby.

 

Strømplugg er selvsagt en mulighet. Den vil trekke mere strøm i påskrudd tilstand, så der er det nok muligheter ja.

 

Har forøvrig bare en eldre Harmony fjernkontroll. Kan ikke stole på at den har riktig tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Home assistant og denne: https://home-assistant.io/components/remote.harmony/
Ser slik ut på mitt oppsett. På bilde er Nvidia Shield boksen på. Så viser om det er Tv, Shield, Xbox osv som står på.

 

remote.JPG.59c882af359c2266e794b5512e0333b9.JPG


Kan også styre z-wave lysene og andre enheter med Logitech fjernkontrollen. Samt automatisere som å aktivere film modus (dimme lys) når Kodi starter en film.
For å styre z wave lys med fjernkontrollen bruker jeg Emulated Hue Bridge. Som emulerer Philips Hue. Så fjernkontrollen og også Amazon Alexa tror de styrer Hue men er i realiteten Home assistant som igjen styrer z wave lysene ;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.