Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bruke gammel tablet som betjeningsskjerm


PerH

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Motorola XOOM2 7" tablet med android 4, denne er jo rask nok for imperihome (når jeg fikk ryddet litt på den), men er den brukbar som betjeningsskjerm?

 

I så fall må den kunne vokne enten når man går bort til den, eller når man dobbeltapper skjermen, powerknappen er på baksiden, så den kan jeg ikke bruke.. Jeg har ikke fått dette til enda, har prøvd noen små apper, i tillegg til imperihome sin egen "vokne på bevegelser på kamera" funksjon.. Noen andre ideer? 

 

Alternativet er vel å kjøpe en billig ny tablet, men jeg er jo litt glad i gjenbruk der det går an! :)

 

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men da synes den jo litt mer, og jeg tenkte å gjøre den så usynlig som mulig mtp. WAF.. Men om den fungerer som bilderamme i mellomtiden kan det vel ikke være så ille. :)

 

Ingen som har testet noen apper som kan fungere for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri imperihome sin egen "vokne på bevegelser på kamera" funksjon til å fungere men er en alternativ metode:

https://imperihome.zendesk.com/hc/en-us/articles/201369913-Alternative-front-camera-wake-up-method

 

Har en Lenovo 7" hengende i gangen, som viser avgangene to kollektivmidler vi bruker. 7" i imperihome, er litt liten, men så var det med gjenbruk da.

For styring av lys, er automatikk og fysiske brytere det eneste som dugger for en god WAF i vårt hus...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn 500 kr Lenovo 7" på Lefdal i sommer, har den på badet med imperihome.
Wakeup funksjonen i imperihome fungerte, men ikke når Lenovo går i sovemodus etter en times tid. Min løsning ble å tvinge den til alltid stå på, via developermode (Google it).
I tillegg bruker jeg en imperihome event action som vekker nettbrettet når det er bevegelse på multisensoren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en løsning med Fully Browser som jeg forsøkte i et par uker med en gammel Galaxy Tab 2 (10"). Nettbrettet hadde Android 4 og var ulidelig treigt, og Fully-browseren (browser tilrettelagt for kiosk-mode) krevde nyere Android. Jeg fikk lagt inn Android 6 ved rooting av nettbrettet og custom firmware. Det ble litt ustabilt (en reboot i døgnet) samt at nettbrettet fortsatt var ulidelig treigt (når man trykker på knapper, eller forsøker å oppdatere skjermen). 

 

Så jeg gav opp og kjøpte nytt 10" nettbrett til noe over tusenlappen. Da virker også bevegelsesdeteksjon via kamera, som ikke virket på det gamle nettbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.