Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Z-wave termostat


Tornado

Spørsmål

11 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
8 minutter siden, Tornado skrev:

Hvordan pleier dere å styre varmekabler, bruker dere egne termostater med z-wave på alle?...Eller bare en brytermodul og en tempføler som er koblet opp og styres av kontrolleren?

 

Nå har jeg bare en sone med varmekabel(bad) men her senker jeg bare temp når jeg ikke er hjemme eller sover. Lar termostaten styre gulvvarme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har laget egen termostat, Arduino med DS18B20 gulvføler og en z-wave pille som styres via bryter inngangen.

 

Du kan også kjøpe qubiono sin z-wave termostat pille, den støtter vanlig ntc gulvføler og gir deg effektmåling og god styring fra kontrolleren.

Ulempen er at ene ikke har display, men hvor ofte er det man faktisk trenger å justere tempen på varmekabler uansett, jeg har ikke justert mine på kjøkkenet på 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Actibus skrev:

qubiono sin z-wave termostat pille, den støtter vanlig ntc gulvføler

Må man klippe av den medfølgende termostatsensoren og koble eksisterende ntc føler på denne? 

Har et par rom hvor det ikke er aktuelt å justere temp hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hmm, ser nå at det ikke stemmer, må ha blandet med Multilevel/HeatIt, qubinoen bruker kun ds18b20 føler..da utgår det iallefall i de tilfeller hvor man ikke kan bytte føleren.

 

Jeg har fått trekt om et par følere og lagt ds18b20, men siden kabelen er så myk måtte jeg tape fast en PN kabel i føleren for å få den helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
22 minutter siden, Tornado skrev:

Ah...det hjelper lite da Elektroimportøren har tilbud på dem imorgen :(

For å få effektmåling må en altså istedet sette det opp med en brytermodul fra f.eks Fibaro og en temp måler da. 

 

Vet andre kalkulerer dette selv om termostat er på eller av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.