Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Akita Instant Privacy


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette blir rett plass, men prøver :)

 

Hva tror folket om sånne dingser som skal beskytte hjemmenettverket og IoT enheter?

Tenker i dette tilfellet på en slik: https://www.kickstarter.com/projects/429056796/akita-instant-privacy-for-smart-homes/description

Funker dette?

 

Her er et annet alternativ: https://www.kickstarter.com/projects/firewalla/firewalla-complete-cyber-security-solution-for-you/description

 

 

@Moskus, du har kanskje noen tanker? ?

 

Holder jo på å bygge nytt hus som jeg skal automatisere, men må innrømme at jeg er ikke så trygg på sikkerheten. Føler ikke jeg har kunnskap nok. Foruten det helt bading på router.

Hvis en slik boks fungerer, så er det jo en enkel måte og sørge for en litt bedre søvn. :)

 

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JohnMartin skrev:

@Moskus, du har kanskje noen tanker? 1f60a.png

Jeg tror at jeg primært burde ordne dette i min Mikrotik-router, som @Lazarus gjør. Men han er proff og det er ikke jeg, og jeg merker at jeg ikke er flink nok til alt.

 

Jeg kjøpte nettopp en FingBox, fordi @iblis anbefalte den. Er det godt nok for han, så funker det for meg. Primært bruker jeg den til å sperre internett-tilgangen til dingser som ikke trenger internett-tilgang. Fin informasjon om nettverket også. Eneste som er rart er at jeg ikke har funnet noen enkel JSON API enda, og det er et savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en mikrotik router en gang, og med den kan man jo gjøre alt man kan tenke seg, men var ALT for avansert for meg.. FIkk den igjennom en kamerat, men han måtte også sette den opp for meg.

 

Fyrte avgårde et spørsmål å spurte hva forskjellen var på FingBox og Akita:
 

Quote

Hi John, Thank you for the question. The biggest difference is Akita focuses on cybersecurity more and Fingbox is on device management. As you said the "subscription thingy" we offer comes with full support and help desk monitoring powered by Axius (www.axi.us). The other significant difference is Fingbox customers only receive an alert. With Akita, we do something about the problem. We have automatic disconnects to stop the hack. It's very similar to this commercial for Identity Protection ;) https://www.ispot.tv/ad/wfAa/lifelock-bank

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre Kickstarter-prosjekter skal man ta det man hører med minst et halvt kilo salt...

 

Jeg tror hverken Fingbox eller denne Akita-boksen (med et betalt abonnement! :( ) vil egentlig gjøre den enorme forskjellen fra eller til når et "angrep er i gang". Jeg tror ikke noen av dem kan bevise at de utgjør en forskjell... men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, dette er vel slik jeg ser det "bare en brannmur".

Sikkert et fint alternativ om man sitter på en utdatert ruter og ingen annen sikkerhet. Så er jo sikkert brukerstøtte-på-telefon tingen greit for dem som ikke har kompetente bekjente.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.