Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Intel Compute Stick - HSTouch


Jikokuten

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakt etter små skjermer som jeg kan ha rundt i huset som gir meg forskjellig info om status på forskjellige sensorer. Jeg vet at nettbrett er en mulighet for å løse dette, men jeg ønsker at disse skjermene er avslått når jeg ikke er i nærheten, eller hus modus er satt til borte. Jeg har lest flere forum på jakt etter en god løsning for dette. Jeg kjøpte et billig huoghei nettbrett, som jeg tenkte å kjøre tasker på, men det viste seg at og slå av "security screen" ikke var så enkelt. (De hadde sin egen måte å gjøre på ) Root'ing var heller ikke av det enkle. Jeg har bestilt inn en touch skjerm som jeg skal koble til en "større" pc som kommer til å være hovedpanelet mot Homeseer. Jeg ønsker i tillegg å ha små skjermer på bla kjøkken bad og ved sengen. Så jeg lurte på om noen hadde testet Intel sin micro pc evt andre produsenter med hstouch på windows. Evt om noen har noen andre gode forslag til løsninger for dette. Det viktigste er at enhetene kan "slås" av når de ikke er i bruk, og at jeg ikke må trykke på masse knapper for å starte opp app, vekke enheten osv. (den skal være klar når jeg er i nærheten.)

 

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Avsnitt er fint, det gjør teksten lettere å lese...)

 

Jeg kjører HStouch på en ComputeStick, og den gjør en glimrende jobb. Praktisk å kjøre Windows, mindre bal enn å prøve å tvinge Android til å samarbeide.

 

 Du ser så vidt slutten av det i videoen jeg lagde i går:

 

... men siste test jeg gjør er å kjøre HStouch på en Raspberry Pi med en touchscreen til. Det fungerer også ganske bra, men har noen grafikk-feil foreløpig:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.