Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

elektronisk lås på postkasse


salo

Anbefalte innlegg

Hvordan løser en koneproblemet/WAF;

- Initielt at jeg vil ha elektronisk nøkkelfri lås på ytterdøra

- Kona repliserer at nøkkelfritt blir det jo ikke siden postkassa har sylinderlås, så den nøkkelen må hun jo ha i handa uansett og hvorfor da ikke bare bruke den videre på ytterdøra (jeg har i min genialitet brukt nokså mye kronasje på systemnøkkel på alle sylindre i huset før elektronisk lås ble populært, og det var mange...)?

 

Noen som har gode idéer til produkter som erstatter en mekanisk sylinderlås med elektronisk lås på en utendørs pakkepostkasse? Ser Stansefabrikken bruker IDbox-lås på noen kasser, men de påstår låsedesignet på disse ikke er kompatibelt med kasser med sylinderlås.

 

Noen forslag?

Endret av salo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et meget godt spørsmål. Jeg har kun to nøkler igjen i mitt liv (i daglig bruk riktignok) og det er bilnøkkel og til postkasse. Jeg har også sylinder i postkassen. Og har heller ikke lyst til å bytte ut postkassen...

 

Tror kanskje at man må utvide søket til engelsk. Men ble ikke så mye klokere av det. Enda, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, salo skrev:

Hvordan løser en koneproblemet/WAF;

- Initielt at jeg vil ha elektronisk nøkkelfri lås på ytterdøra

- Kona repliserer at nøkkelfritt blir det jo ikke siden postkassa har sylinderlås, så den nøkkelen må hun jo ha i handa uansett og hvorfor da ikke bare bruke den videre på ytterdøra (jeg har i min genialitet brukt nokså mye kronasje på systemnøkkel på alle sylindre i huset før elektronisk lås ble populært, og det var mange...)?

 

Noen som har gode idéer til produkter som erstatter en mekanisk sylinderlås med elektronisk lås på en utendørs pakkepostkasse? Ser Stansefabrikken bruker IDbox-lås på noen kasser, men de påstår låsedesignet på disse ikke er kompatibelt med kasser med sylinderlås.

 

Noen forslag?

Jag har Yale dorman V2  den fungerer bra sammen med gratis appen av Verisure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
4 hours ago, ZoRaC said:

Etter mange posttyveriet den siste tiden må det gjøres noen grep. Er det IDbox som er det beste alternativet?

 

I dag har jeg magnetbryter (z-wave) festet i lokket. Får man plass til det på den delen av lokket som postmannen åpner?

Magnetbryteren har mest sannsynlig en ekstra inngang til andre sensorer. Sett på en slik f.eks, som trigges av det øverste lokket, eventuelt så kan du bruke en annen tynnere magnet til å trigge den switchen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Ja, det må det. Men du graver vel fort ned en kabel? :D 

 

Det er faktisk vi som har strømtilførselen til utelyset 1 m unna felles-postkassestativet, men tror ikke det blir populært å hugge opp asfalten for å legge kabel til postkassen vår... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 23.15, Rune L skrev:

postkassen har mange muligheter;

 

https://postkasse.no/produkt/villa-formfin-advance/

 

Men er dette egentlig det samme som IDbox, men i annen «fasong»? Ser denne også bruker IDbox-appen. 

 

Ser på FB at flere har opplevd at IDBox slutter å virke mens den er låst (tom for batteri?). Den der ser ut til å ha nødstrømtilkobling på utsiden og er kanskje bedre på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 18.46, GeneralVirus skrev:

Magnetbryteren har mest sannsynlig en ekstra inngang til andre sensorer. Sett på en slik f.eks, som trigges av det øverste lokket, eventuelt så kan du bruke en annen tynnere magnet til å trigge den switchen du har.

 

Jaså? Tror ingen av mine har det... eller mener du å koble seg inn på «tamper»-bryteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.