Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny Harmony plugin: Kan nå trigge på aktiviteter, etc


Moskus

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Testet denne i går, og den fungerer bra.
Eneste jeg savner er status på inputs, for eksempel fra forsterker.

Jeg ser at den har laget statuser i "status graphics" så litt merkelig at den ikke rapporterer status.

Det er kun status på aktiviteter som rapporteres instant.

2018-02-27_1048.png

2018-02-27_1049.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Frankis78 skrev:

Jeg ser at den har laget statuser i "status graphics" så litt merkelig at den ikke rapporterer status.

Dette er vel kun for å kunne sende kommandoer manuelt eller via eventer. Er vel Logitech sin skyld at de ikke åpner opp for at man kan fange opp kommandoer. Er flere her inne som har laget IR-mottakere som kan gi status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Frankis78 skrev:

Jeg ser at den har laget statuser i "status graphics" så litt merkelig at den ikke rapporterer status.

Det er kun status på aktiviteter som rapporteres instant.

 

Har lest litt i tråden til utvikler - mener han har skrevet at hub’en ikke informerer om enkeltkommandoer, bare aktiviteter. Så det er nok som @iceball skriver, bare for å kunne sende enkeltkommandoer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme.

Jeg husker ikke hvordan den offisielle harmony plugin er, men jeg mener den viste status? Den gikk akkurat ut på prøve periode, så jeg får ikke testet den før jeg bestemmer meg for hvilken plugin jeg går for.

Er det noen som har testet jon00 sin harmony plugin?

2018-02-27_1146.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Jon00 er et geni, ingen tvil om det. Men det er alltid en større jobb å bruke hans plugins/scripts... ;) 

Greit å vite.

Jeg vurderer nå hva jeg skal gå for, men mulig det blir MeiHarmony.

Er det noen som kan teste den normal harmony plugin , for å se om den oppdaterer device status. 
(mulig at den fungerer på samme måte som Meiharmony, men at status bare forblir der som man satte den i homeseer, og at det ikke er en live oppdatering andre veien.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frankis78 skrev:

Er det noen som kan teste den normal harmony plugin , for å se om den oppdaterer device status. 

Den har aldri gjort det til nå, nei. Kun Activities. Men man får en device for å kjøre device-kommandoer direkte.

 

Skal du ha kontroll på hver enhet, så er ikke Harmony veien å gå. Men da er det også en betydelig mer avansert (og dyrere) vei....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Moskus skrev:

Den har aldri gjort det til nå, nei. Kun Activities. Men man får en device for å kjøre device-kommandoer direkte.

 

Skal du ha kontroll på hver enhet, så er ikke Harmony veien å gå. Men da er det også en betydelig mer avansert (og dyrere) vei....

Ok, alltids kjekt med tilbakemelding, men av og til er det best å gi kommando uten tilbakemelding, samme som med damene?

Regner med at jeg burde ha BL plugin i tilfelle for tilbakemelding, men jeg tror jeg skipper det i denne omgang.

Fikk også inn Mitsubishi varmepumpe igjennom harmony i går, og det fungerte. (Måtte lære kommandoene manuelt til harmony)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vitellius skrev:


Fortell !

Når mitsubishi varmepumpe sender kommando fra fjernkontrollen, så sender den full status på alle kommandoer. Altså mode, speed, flaps, og temp.

Jeg gjorde det enkelt ved å sette speed og flaps på auto.

Deretter begynnte jeg med Cool mode (altså temperatur for kjøling), og la inn knapper for "Cool 16C", "Cool 17C", "Cool 18C", etc.
Så gjorde jeg det samme for Heat mode, "Heat 17C", "Heat 18C", "Heat 19C" etc.


Man kan også gjøre dette på samme måte for Auto Mode for eksempel, men i mitt filfelle holder det med å kunne styre varme om sommer og om vinter, så da lagde jeg bare event og valgte harmony mitsubishi device, og har nå eksempel "Heat 18C " på natt, mens "Heat 23C" på morgen

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frankis78 skrev:

Når mitsubishi varmepumpe sender kommando fra fjernkontrollen, så sender den full status på alle kommandoer. Altså mode, speed, flaps, og temp.

Jeg gjorde det enkelt ved å sette speed og flaps på auto.

Deretter begynnte jeg med Cool mode (altså temperatur for kjøling), og la inn knapper for "Cool 16C", "Cool 17C", "Cool 18C", etc.
Så gjorde jeg det samme for Heat mode, "Heat 17C", "Heat 18C", "Heat 19C" etc.


Man kan også gjøre dette på samme måte for Auto Mode for eksempel, men i mitt filfelle holder det med å kunne styre varme om sommer og om vinter, så da lagde jeg bare event og valgte harmony mitsubishi device, og har nå eksempel "Heat 18C " på natt, mens "Heat 23C" på morgen

 

Flott. Takk for info ?. Da vet jeg hva jeg skal finne på når helgen kommer ☺️ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Moskus skrev:

Jon00 er et geni, ingen tvil om det. Men det er alltid en større jobb å bruke hans plugins/scripts... ;) 

 

Jeg fikk pakken fra Elkjøp i kveld.
Googla meg fram til Jon00 henta plugin som faktisk var det vanskeligste.

Windows insisterte på at det var "Farlig", så jeg måtte til slutt be Defender om å ikke ta med nedlastnings katalogen ...
Da det var gjort tok det meg ikke mer enn 20 min å kople på Harmony og sette opp plugin.
Synes ikke det var så vanskelig å få det til å kjøre, men måtte fikle litt med rettigheter og plassering.
Det er imidlertid ganske godt forklart i en medfølgende pdf.

Så der er jeg nå, jeg har fått på plass enheter i HS3, men ikke fått testet funksjoner og bruk enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Moskus skrev:

Det er nå så, men å sette opp andre plugins tar jo vanligvis max 3 minutter... ;) 

 

Det var med oppsett av Harmony HUB mot Logitech OG Jon00 plugin i HS3 :)

Men ja, det er lettere å trykke på en knapp i plugin lista, men det er også vesentlig dyrere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Odd skrev:

Men ja, det er lettere å trykke på en knapp i plugin lista, men det er også vesentlig dyrere :)

Ja, det er som jeg vanligvis sier: Man betaler uansett. Noen ganger med penger, andre ganger med tid. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, ZoRaC said:

 

For en nedtur! 

Takk for advarselen ihvertfall. Jeg har nå blokkert hub'en min fra å nå internet. Det vil ihvertfall fungere en stund, men samtidig vil det vel trolig hindre meg fra å sync'e i fremtiden dersom jeg skulle ønske å gjøre endringer på oppsettet. Får håpe det kommer en alternativ løsning etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem på home assistant etter oppdatering av hub til 4.15.206.  Kjøpte akkurat en til Harmony Elite for et par uker siden. Er dette et bevist valg av logitech sperre, så går nok den rett i retur siden den er innafor angrefristen enda heldigvis.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.