Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Logge minneforbruk på en prosess i Windows


Anbefalte innlegg

(dette gjelder Homeseer, men er egentlig et generelt spørsmål)

 

Sliter fremdeles med at Homeseer sitt minneforbruk vokser dag for dag, inntil den når noen hundre mb og blir tregere og tregere i responsen. Jeg klarer ikke å finne ut hva som forårsaker dette, jeg disablet plugins og script uten å isolere problemet.

 

Men: Hvordan kan jeg logge minneforbruket og evt finne ut av om det skjer gradvis eller om det øker på et bestemt tidpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRTG ja, den hadde jeg glemt :)

 

Men, prøvde meg på perfmon igjen (testet det før men fikk det ikke til). Etter en dag ser grafen slik ut:

 

Screen Shot 2016-07-20 at 09.35.23.png

 

Det er noe som stjeler minne her. Nystartet bruker HS3 ca 60MB. Etter 2-3 dager er jeg på 290MB, og det bare fortsetter å stige. Ingen av plugin'ene ser ut til å øke sitt minneforbruk. Hjælp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del scripts, ja, riktignok 'konvertert' til .vb, f.eks.:

Quote

 

Sub Main(ByVal Parm As Object)

    Dim S As Object = hs.GetURLImage("user:pass@ipadr","/cgi-bin/viewer/video.jpg?resolution=1600x1200",TRUE,80,"bilder/gaardsplass.jpg")
    Dim T As Object = hs.GetURLImage("user:pass@ipadr","/SnapshotJPEG?Resolution=640x480&Quality=Precision&Language=0",TRUE,8113,"bilder/gaardsplasspan.jpg")

    S = nothing
    T = nothing

end sub

 

 

Plugins:

Screen Shot 2016-07-21 at 09.39.22.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at GetURLImage kan ha en lekkasje. Det er mulig å scripte det "skikkelig" (du kan f.eks. bruke "My.Computer.File.Download" hvis jeg husker riktig, skal sjekke senere), så slipper du det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og håper @Moskus er inne på noe. Fant for det første ut at hs.GetURLImage ikke er i bruk lenger, man skal nå bruke GetURLImageEx, så det er fikset.

 

Videre hadde jeg klart å bruke GetURLImage der det skulle vært brukt GetURL, det er også fikset. Så får man vente og se om det hjelper. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Halleluja! Jeg tror endelig jeg fant ut av det! Rich på HS-forumet nevnte ifb med massive minneproblemer på nyere utgaver av HS (nyere enn 318 tror jeg) at de som testet skulle prøve å slå av UPNP discovery under Network-fanen i HS Setup, for man hadde opplevd problemer med denne funksjonen også i HS2. Så jeg testet det, og jammen (krysser fremdeles fingrene) ser det ut til å virke! Ligger stødig på 70MB +/- nå, og har gjort det i mange timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hadde ikke helt hellet med meg med dette UPNP-greiene heller, men nå dukket det opp enda et tips:

 

Quote
You have to go to the BlueIris server and look at the configuration for the Web Service. If it uses the http://192.168.1.xx:80/BI.aspx?CAM=&CAM&ALERT=&TYPE in the URL field it will cause a memory leak.

It can now be changed to use "http://192.168.1.xx:80/JSON?request=pluginfunction&function=Alert&plugin=Blue-Iris&P1=&CAM&P2=&TYPE" which will correct the memory leak problem.

@Bob, thanxs for information, I was looking down a few "rabbit holes" but finally figured it out - On the BlueIris server, under each camera look for the "Alerts" Tab in the section labeled "Actions" the"Request for a web service" should be enabled, select "Configure..." button to view When triggered fields.

The net for me is that I must of had the latest setup procedure using the JSON. Mike

 

Jeg hadde mange kameraer som brukte denne aspx-siden til BI, nå har jeg endret og krysser fingrene nok en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.