Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Somfy utvendig persienne og RFX


Andreaz

Anbefalte innlegg

Vera kontroller, og en rfxtrx433e, la inn våre 2 utvendige persienner i dag, ved å følge en guide fra Vesternet-guide.

De gikk inn på første forsøk, og jeg kan styre de. Men dog med litt begrenset funksjonalitet. Virker som jeg kanskje har feil type solskjerming..?
Jeg kan finjustere de med ett og ett trykk som igjen gir én og én bevegelse på persiennene. Eneste som fungerer slik at de går hele veien, er å trykke på stopp. Da går de ned og steller seg i "riktig" posisjon.
Noen med samme konfigurering som kan dele litt erfaring? :)

5ac2197fab9b8_ScreenHunter101.png.7f5a17f08a93233af526cb589955b5b9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andreaz skrev:

De gikk inn på første forsøk, og jeg kan styre de. Men dog med litt begrenset funksjonalitet. Virker som jeg kanskje har feil type solskjerming..?

Somfy RTS kan ikke styres i prosent, f.eks. Det er kun start og stopp kommandoer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Moskus skrev:

Somfy RTS kan ikke styres i prosent, f.eks. Det er kun start og stopp kommandoer...

Det regnet jeg heller ikke med :) Men savnet å trykke "ned" og "opp" på en fungerende måte.
I mellomtiden byttet jeg over fra Standard til Venetian_EU. Mistet funksjonen der den går ned til riktig posisjon, men har nå fått opp og ned til å fungere... dog mistet jeg da finjusteringen... så ikke helt i mål ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreaz skrev:

Det regnet jeg heller ikke med :) Men savnet å trykke "ned" og "opp" på en fungerende måte.

Aha, ja da så. Hos meg er ikke det et problem, selv om jeg bruker RFXtrx433 også mot Somfy RTS. I HomeSeer har jeg egne knapper for "opp", "ned" og "stopp". Men har ikke mulighet for "MySomfy"-knapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.