Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Muligheter med Somfy Tahoma


Affe12

Spørsmål

Hei,

 

har akkurat bestilt meg solskjerming med motorstyring. Har da bestilt med Somfy Tahoma. Ser at det er ganske mange andre muligheter med dette systemet som lysstyring og styring av varme.

Jeg er ny på området og lurer på hvordan man enklest styrer lys med appen. Har dimmere i dag, byttes innmaten på dimmere med smartdimmere?

Har også vannbåren varmesystem med vann til vann varmepumpe der styringa nå begynner å bli gammelt. Har idag Uponor  med romtermostat i hvert rom. Kan nytt system fra Uponor intregreres i Tahoma? 
Veldig kjekt å få varsler hvis varmesystemet skal svikte på vinteren og man er bortreist.

Andre gode ideer for bruk i Tahoma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
På 4.6.2021 den 22.24, Affe12 skrev:

Har dimmere i dag, byttes innmaten på dimmere med smartdimmere?

Med skrudimmere så må hele saken byttes. Enten til en annen smart skrudimmer, eller til modul bak med brytere foran.

 

På 4.6.2021 den 22.24, Affe12 skrev:

Andre gode ideer for bruk i Tahoma?

Jeg hadde ikke brukt Tahoma som topp-system, mest fordi det sannsynligvis ikke støtter allverdens... men jeg er miljøskadd for lenge siden, så det er ikke sikkert du skal høre på meg. ;)

 

Men andre systemer kan snakke med Tahoma, enten direkte eller via noe som heter MQTT. Men alle er litt mer tekniske å sette opp, muligens utenom Homey (men jeg har ingen erfaring med hvor godt Homey integrerer Tahoma).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.