Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trigge event mellom kl 6 og 18


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Evelen skrev:

Kan være det er meg som roter, men kontroller at du ikke har blandet PM og AM

Nei, det er rett. Men, tiden er jo ETTER 6 am helt frem til midnatt og den er jo FØR 6 pm helt fra midnatt, så den vil alltid slå til...

 

Løste det med en VD, men er det virkelig ingen enklere måte?

ringeklokke2.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løst dette med en VD, denne skrus på når huset er tomt eller vi sover. Fordelen med det er at det er superenkelt å mute ringeklokken når som helst fra en av tabbene i huset hvis vi skulle ønske det.

 

.Capture.PNG

 

 

Endret av GeneralVirus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Moskus skrev:

Det ser jo ganske fornuftig ut, men har du ikke glemt å huke av for "Run Only If Other Event Conditions Are True" (trykk på det røde flyet hvis du ikke ser det)?

Tok litt tid før jeg skjønte hva det betydde, men fant en forklaring som gjør at det hele gir mening!

 

Sitat

If you are calling an event from another event, depending on the checkbox "Run only if other event conditions are true" it will evaluate the conditions in the event you are calling. Triggers (manual or other) are ALWAYS ignored when you call another event.

Var ikke klar over at conditions ble ignorert når man trigget et event manuelt fra et annet. Skal teste når jeg kommer hjem, men det er nok det som er løsningen. Takk, @Moskus! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.