Moskus Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 FitbitSeer lar deg hente inn innformasjon fra en eller flere Fitbit-kontoer inn i HomeSeer, slik at de kan brukes til i smarthus-sammenheng, eller bare bli publisert på en HStouch-flate. FitbitSeer er nå oppdatert til å takle Fitbits påkrevde OAuth2.0, men autentiseringen er bittelitt kronglete. Etter installasjonen (bare pakk ut zip-filen i HomeSeer-mappen) og du har startet FitbitSeer, kan du legge til din første konto: Gå til Plugins -> FitbitSeer -> Configuration og trykk "Add Account" nederst. Hvis du allerede har lagt til kontoer med en tidligere versjon, så behøver du ikke legge de til på nytt, men de må autentiseres på nytt. På Fitbit-tab'en på root device er det en link til å få PIN-kode. Trykk på den, logg på Fitbit, og godkjenn alle tillatelser ved å trykke "OK" nederst. Da går siden til en URL som ligner på dette: http://localhost/?code=c821b14f9abdf90ec154140108f83e613e21e7c9#_=_ ... Selve PIN-koden du skal legge inn på root-devicen ligger mellom "code=" og "#_=_", som altså er "c821b14f9abdf90ec154140108f83e613e21e7c9" i dette tilfellet. Legg inn koden, og trykk OK. Hvis alt er vel, så henter plugin'en IDen din, og lager en haug med checkboxer (som jeg pr dags dato ikke husker om virker i denne versjonen). En litt lengre, men mer utførlig oppdateringsbeskrivelse ligger på HS-forumet her: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=175280 Versjon 0.2.0.10 støtter heart rate-målinger. HSPI_FitbitSeer 0.2.0.0.zip HSPI_FitbitSeer 0.2.0.10.zip 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrLaban Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Oppdatert og det fungerer Knota litt først da jeg overså mellom i mellom "code=" og "#_=_" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. august 2016 Forfatter Del Skrevet 6. august 2016 Tja... kunne vel lagt til en parser som fjernet det uinteressante. Er jo ikke så vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Hei Moskus. Jeg har fulgt instruksene dine men når jeg setter inn koden min får jeg bare opp 1 device ved navn Account root og en refresh now knapp. Ingenting annet skjer. Jeg får dette i loggen: Fitbitseer ERROR ConfigDevicePost: Could not load file or assembly 'System.Net.Http, Version=1.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies. Jeg har prøvd med mange nye koder fra fitbit. Any idea? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 Du må installere .NET 4.6.1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Ah. Men jeg har den hometroller sel med linux. Ser at Windows er krav. Er det ikke håp da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2016 1 minutt siden, eivtress skrev: Ah. Men jeg har den hometroller sel med linux. Ser at Windows er krav. Er det ikke håp da? Jeg er ikke sikker. Jeg tror ikke selve plugin'en har problemer med å kjøre på Linux, men biblioteket muligens har noen dependencies jeg ikke vet om. Antakeligvis går det fint hvis du oppdaterer mono til "noe", men det kan jeg ikke hjelpe deg med. Jeg ser at de som kjører HS3 på Linux (ikke fra HST) fint klarer å kjøre FitbitSeer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnesen Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Dette var kult, går det an på noen måte å se en logg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Min tanke har vært at Fitbit har jo en fin logg allerede, så jeg finner ikke opp hjulet på nytt. Her har hensikten mer vært å få verdiene inn i HS for å kunne bruke dem som triggere eller conditions. Men hva tenkte du egentlig på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnesen Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 2 minutter siden, Moskus skrev: Min tanke har vært at Fitbit har jo en fin logg allerede, så jeg finner ikke opp hjulet på nytt. Her har hensikten mer vært å få verdiene inn i HS for å kunne bruke dem som triggere eller conditions. Men hva tenkte du egentlig på? Tanken er å få et nettbrett på veggen i stuen, med hstouch som skal vise familie kalender, i tillegg til styringer, der hadde det vært kult å kunne vise grafikk med logg fra fitbit. Men det finnes gjerne en annen måte å få dette inn i hstouch? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, Arnesen skrev: Men det finnes gjerne en annen måte å få dette inn i hstouch? Ikke mer enn å vise web-sider, nei. Men det er en mulighet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Støtter denne baderomsvekten aria? Må ha meg ny vekt nå i disse "slanketider" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 9 timer siden, Salvesen skrev: Støtter denne baderomsvekten aria? Må ha meg ny vekt nå i disse "slanketider" Jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 3 minutter siden, Moskus skrev: Jepp. Perfekt! Da blir det både vekt og aktivitetsarmbånd på meg til uken, alt for å få mer inn i homeseer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Tester denne ... morsom .... HUE lampa endrer farge etter hvor mange skritt kona har tatt 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 9 timer siden, Odd skrev: Tester denne ... morsom .... HUE lampa endrer farge etter hvor mange skritt kona har tatt Haha! Det var også noe å bruke det til! ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 9 timer siden, Odd skrev: Tester denne ... morsom .... HUE lampa endrer farge etter hvor mange skritt kona har tatt Dette kan være en grei måte å få opp motivasjonen. Mer "Romantisk" lys hvis man beveger seg mye, så kanskje man får belønning for strevet? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 18 minutter siden, Tverfyll skrev: Mer "Romantisk" lys hvis man beveger seg mye, så kanskje man får belønning for strevet Tror jeg funker bedre på mennene enn på damene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Moskus + andre, hvor bra fungerer søvnmålingen på Fitbit? Ser de 2 nye modellene, Charge 2 og Alpha HR begge har en fornuftig "lås". Noen synspunkter på valg av modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Jeg har testet Fitbit One og Flex 2, og de fungerer ca. likt så lenge man har dem på håndleddet når du sover. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Ok, de detekter søvnen greit? Eller begynner natten når du legger deg på sofaen kl. 21? Og slutter når du står opp og går på do kl. 04 - fra sengen altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 One må skrus av og på manuelt. Flex 2 gjør en OK jobb med å detektere når jeg sover og når jeg ikke sover. Men jeg har ikke det klassiske "sovne på sofaen til nyhetene"-problemet. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Hm., er det mulig å få PM her inne hvis Fitbit tror jeg sover mens jeg surfer fra tv-stolen? Måtte bestille XL-størrelsen fra Fitbit, lokalt var det mest barnestørrelser... Gleder meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. april 2017 Forfatter Del Skrevet 28. april 2017 12 minutter siden, Erling skrev: Hm., er det mulig å få PM her inne hvis Fitbit tror jeg sover mens jeg surfer fra tv-stolen? Nei, Fitbit registrerer ikke søvn start og slutt separat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Jo, jeg tror den nye gjør det. Nytt at den leser bedre søvn. Alta HR. Tusen takk uansett, installerer dingsen din og venter på enheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.