Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elektroniske prisskilt til HA-info?


Venin

Anbefalte innlegg

Finnes det små, batteridrevne skjermer som trådløst kan oppdateres med HA-info? Man får vel ikke til noe hjemmesnekra som er smått + varer lenge på batteri?

 

Men slike elektroniske prisskilt som finnes i en del butikker, oppdateres de fra en sentral eller må man gå med en håndholdt dings rundt i butikken for å oppdatere prisene?

 

EDIT: Google fant visst litt info: http://www2.sensorline.no/løsninger-esl

 

4 års batteritid og "Oppdatering av priser i butikken skjer automatisk".  Noen som har sett noe sånn man kan bruke i HA? Virker som de bruker Zigbee siden de selger en Zigbee Gateway... http://shop.sensorline.no/display.aspx?menuid=-58

Endret av Venin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket (men det er en stund siden) så var det såpass dyrt at det var ikke akkurat noe vi kunne ha hjemme...

 

EDIT: Men en hundrelapp for et skilt var jo ikke så galt! Det kunne jeg levet med for et epapir-skilt! Tenk å kunne ha et i hvert rom med informasjon om for eksempel temperatur, Lux og RH. :) 

 

EDIT2: Men selv om de bruker Zigbee er det ikke sikkert at andre Zigbee gatewayer kan gjøre noe fornuftig med dem. Det kan være at de bare bruker Zigbee til å sende informasjonen kodet på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, xibriz skrev:

Men da er den jo like kurrant som @ZoRaC sitt forslag om å lage en selv litt lenger opp her.

 

Ja, men da får du ikke noe som er "ferdig". Skal man ha batteridrift må man lage krets for det selv, man må også kode selv og om man ønsker en "joystick" for å styre noe på den så må man også legge til det selv. "Badgy" var mer "ferdig" og til nesten samme pris. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 10.23, Moskus skrev:

Hørt noe fra SensorLine? Jeg har ikke... :( 

Nei, kanskje jeg ikke sendte til riktig e-postadresse. Men jeg har uansett ikke noen Zigbee-kontroller siden verken ConBee eller ZiGate er særlig utprøvd i Domoticz. 

 

Noen andre får prøve å kjøpe et prisskilt og teste om det funker. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.