Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[Solgt] Selger HomeSeer HomeTroller Zee S2 EURO


Fermate

Anbefalte innlegg

Pris?

 

Er det mulig å konvertere en HomeTroller Zee S2 om til en Z-NET Remote Z-Wave Interface (ved å klone minnekortet fra Z-NET)? 

 

Hvis jeg ikke tar feil så bruker disse samme hardware?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, iblis said:

Pris?

 

Er det mulig å konvertere en HomeTroller Zee S2 om til en Z-NET Remote Z-Wave Interface (ved å klone minnekortet fra Z-NET)? 

 

Hvis jeg ikke tar feil så bruker disse samme hardware?

Ja, godt poeng! Jeg vil tippe de bruker samme hardware (Raspberry Pi med en Z-wave modul). Fermate, det kan være du da vil beholde den.

 

Jeg skal se om jeg finner Z-NET imaget et sted, det må jo være tilgjengelig, ellers så har jeg jo en Z-NET å klone. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hadde vært spennende å finne ut av. Kan du ikke klone minnekortet og sende det til Fermate når du får tid?

 

Hvis dette fungerer så kan du jo beholde den selv eller selge den som en Z-NET :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ø jeg trodde det var en Z-NET Remote Z-Wave Interface jeg hadde kjøpt :$ rødme.

 

Faktisk så kjøpte jeg to (DVs det var replacement for noen ødelagte WFT-07)

 

Jeg kan godt sende dem til dere om dere vil leke med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fermate skrev:

Ø jeg trodde det var en Z-NET Remote Z-Wave Interface jeg hadde kjøpt :$ rødme.

 

hø?? o.O

 

Sitat

Jeg kan godt sende dem til dere om dere vil leke med dem?

 

Beste hadde vært om Moskus fikk klonet minnekortet og sendt deg slik at vi kan leke med den til onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Veldig interessert i om det er mulig å konvertere. Ser at mine behov vokser med forrykende tempo. Kjøpte opprinnelig en Hometroller Zee S2, men at begrensningene til denne (særlig plugins), allerede er nådd. Tanken var å kjøpe en HomeSeer HS3 lisens og sette dette opp på en VM eller PC og bruke Hometroller som en z-net enhet. Ser at mangel på oversikt kommer til å koste. Hører med til historien at jeg også kjøpte HomeSeer HS3Touch på tilbud nå, men innser at jeg burde kjøpt HomeSeer HS3 Pro med en gang.... burde ha hørt på diverse forum poster som rådet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få igjen pengene for HStouch Designer. Har nå skaffet meg HS3Pro. Men er det noe håp om å gjenbruke Hometroller Zee S2 som en Z-net enhet? Eller kan jeg selge min gamle, men brukte, Hometroller? Tenker da på lisens issues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.