ØysteinHJ Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Jeg prøver å legge til Tibber-komponenten i Home Assistant. Er rykende fersk HA-bruker, så terminologien er ikke helt på plass enda. ? Men dokumentasjonen for Tibber sier egentlig ikke mer enn at en skal legge til følgende i configuration.yaml: tibber: access_token: YOUR_ACCESS_TOKEN Men jeg får bare feilmelding når jeg sjekker konfigurasjonen: "Configuration invalid. Component not found: tibber" Må komponenten installeres på filsystemet på noe vis før den kan refereres til i configuration.yaml? Hvordan da i så fall? Har prøvd å søke en del uten å komme noe nærmere. Dokumentasjonen for tibber.sensor ser jeg forøvrig refererer til en adresse i konfigurasjonen: "states.sensor.electricity_price_hamretunet_10.state". Er dette et egendefinert variabelnavn, eller er dette et unikt datafelt som Tibber på noe vis eksponerer via APIet sitt? Hvordan finner jeg i så fall ut hva mitt her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Her er vel @daniel.h.iversen rette mann. Tibber har fra versjon 0.80 bytta fra sensor til platform. Forøvrig må du inn med din egen entity. Du finner den i lista. Hamretunet_10 skal da byttes ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Du bruker konfigurasjonen til HA 0.80. Har du oppdatert til den versjonen? Hamretunet 10 er min adresse og er brukt som eksempel Du vil få en tilsvarende med din adresse, som du vil finne her: DIN_IP/dev-state Endret 18. oktober 2018 av daniel.h.iversen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Ah, now there's your problem... ? Her går det fort unna. Er jo bare dager siden jeg installerte HA på RPi'en.. Og nå kom prisen opp som egen badge ved siden av Yr-symbolet også. Floddings! ? Men hva mener du med DIN_IP/dev_state? Er det en webservice jeg finner dette på? Finner ingenting på <ha_server_ip>:8123/dev-state på lokalnett, og ser ikke at <ekstern_ip>/dev_state skulle fungert noe bedre...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Kommer en ny release hver 14. dag. Du finner det i menyen til venstre også. Under "Developer tools" finner du: < > Endret 18. oktober 2018 av daniel.h.iversen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 2 minutter siden, daniel.h.iversen skrev: Kommer en ny release hver 14. dag. Du finner det i menyen til venstre også. Under "Developer tools" finner du: < > Glimrende, der stod den som en egen enhet. Takk for hjelpa. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulkhaugen Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 har nettopp lagt til tibber selv, men jeg får ikke inn noe som helst i HA, ikke som jeg klarer å finne ihvertfall. Er jo veldig enkelt oppsett: tibber: access_token: !secret tibber_access_token Jeg får heller ingen feil i HA-loggen. på https://developer.tibber.com/explorer så ser jeg at der angivelig skal være data tilgjengelig. Kanskje det bare tar litt tid fra jeg oppretter API token til dataene blir tilgjengelig eksternt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Nei, det skal komme med en gang. Har du et aktivt strømabonnement? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archos Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Får du opp pris i Tibber appen? Jeg måtte legge til min målerid manuelt i appen, da virket det i Homeassistant. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulkhaugen Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Måler ID ble hentet automatisk, men finner det ikke igjen i appen nå. Byttet til Tibber i dag, så kontoen min er nok ikke aktiv hos de enda. Men jeg kunne få opp strømpris etc i Tibber appen og på API siden deres. Vet ikke hvilken data HA henter fra Tibber, men forventet å få inn strømpris og noe sånt allerede nå da det dukker opp på Tibber sitt developer nettsted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Prisen blir nok ikke vist i HA før abonnementet blir aktivt om 2 uker . Skal forbedre dette i HA, men ikke sikkert det blir før du blir aktiv kunde. Endret 13. november 2018 av daniel.h.iversen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilsn Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Hei, Lurer på om noen har noen tips til å få ut gjennomsnittspris for inneværende døgn fra tibber i HomeAssistant? Så langt summerer jeg minimum og maximum og deler på to, men det er blir ikke helt riktig. Målet er å regne ut energibesparelse ved å flytte laster til tider på døgnet der strømmen er "billig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 La til avg price som attribute til Tibber sensor: https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/18426 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilsn Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Takk skal du ha Daniel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 59 minutter siden, daniel.h.iversen skrev: La til avg price som attribute til Tibber sensor: https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/18426 Kommer endringen i 0.83? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yrune Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Hvilke informasjon får dere ut ? Jeg får kun pris sensor. Dog har jeg ikke fått min Pulse enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Uten Puls så får man kun strømprisen. Med Puls får man hente ut dette også: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Kunne du lagt ut lovelace-koden din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 På 28.12.2018 den 15.07, Øyvind skrev: Kunne du lagt ut lovelace-koden din? Jepp - title: AMS cards: - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_xxx min: 0 max: 5000 severity: green: 600 yellow: 2100 red: 4000 - type: gauge entity: sensor.electricity_price_xxx min: 0 max: 1 severity: green: 0 yellow: 0.5 red: 1 - type: vertical-stack cards: - type: horizontal-stack cards: - type: entities entities: - entity: sensor.minpower name: Min secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.averagepower name: Snitt - type: section - entity: sensor.maxpower name: Max secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.accumulatedconsumption name: Forbruk - type: entities entities: - entity: sensor.min name: Min - type: section - entity: sensor.avg name: Snitt - type: section - entity: sensor.max name: Max - type: section - entity: sensor.accumulatedcost name: Kostnad - type: entities entities: - input_number.max_w - type: glance entities: - sensor.tibber_volt - sensor.tibber_amp - type: entities entities: - sensor.nett - sensor.estimert - sensor.time 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrFunk Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Får bare feil: Error loading /config/configuration.yaml: expected '<document start>', but found '<block mapping start>' in "/config/configuration.yaml", line 87, column 1 Linje 87 er: 86 # TIBBER 87 tibber: # TIBBER tibber: access_token: xxxxxxxxxx - alias: "Strømpris" trigger: platform: time # Matches every hour at 1 minutes past whole minutes: 1 seconds: 00 condition: condition: template value_template: '{{ float(states.sensor.electricity_price_kutoppen_21.state) > 0.9 * float(states.sensor.electricity_price_kutoppen_21.attributes.max_price) }}' action: - service: notify.pushbullet data: title: "Strømpris" target: "device/daniel_telefon_cat" message: "The electricity price is now {{ states.sensor.electricity_price_kutoppen_21.state }}" Noen som vet hvorfor ? Jeg får opp korrekt strømpris på UI Endret 3. januar 2019 av DrFunk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Noen andre som har mistet Puls idag? Har prøvd å restarte HA og Puls uten at det hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Ja, min er sist sett for 22 timer siden. Restartet hassio, men nå er den helt vekk Dukker vel opp igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 @daniel.h.iversen ser du skriver man kun får tilgang til prisdata hvis man er aktiv kunde. Men jeg er i en annen båt, jeg er ikke aktiv kunde - men har en Tibber Pulse koblet til min konto. Vet du da om jeg får tilgang til data fra denne gjennom Home Assistant? Har lagt tibber til som component, men får ikke opp noen nye sensorer etter restart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Tibber Pulse er ikke støttet i HA om du ikke har et aktivt abonnement. Det er en begrensing i implementasjonen i HA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Skjønner, det forklarer hvorfor jeg ikke får tilgang til noen flere sensorer. Vet du om dette er noe som er i tankene til noen (deg) å se på eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.