Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homeseer og temperaturstyring


Sture00

Spørsmål

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 time siden, Sture00 skrev:

lurte på om det er en smal sak og sette opp temperaturstyring med nattsenk?

 

Jepp, det er veldig enkelt. Kan løses på mange måter. Kan være så enkelt som event som trigger på klokkeslett eller man kan bruke en plugin som SDJ-VStat (gratis). Jeg bruker sistnevnte. :) 

 

EDIT:

Er forsåvidt litt forskjell på om du skal styre en termostat (HeatIt f.eks) eller et støpsel på en panelovn kombinert med en temp.måler. Men, begge deler kan løses omtrent på samme måte. 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan man enkelt via f.eks HStouch endre/styre ønsket temperatur? Jeg har nå ovner i to grupper som er til hver etasje. På dagtid skal den holde 21 grader og natten 18. Men er det en dag jeg ønsker litt mer varme i stuen må jeg endre på mange verdier i flere events i Telldus så gjør at jeg heller trykker manuelt på z-wave bryteren ovnene er koblet til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har laget event som styrer varmekabler på en enkel måte. (Kun Heating og Energy setpoint). Da slipper man å endre på disse, men har et eget event som styrer setpoint.
Først har jeg styring på om hva som skal utføres når på døgnet , og om jeg er hjemme eller borte. 

Gulvtermostat.thumb.png.8a4b7239ac0715139e6d20509b201116.png

 

Det ser ut som mangen eventer, men man lager stort sett 1 event, og kopierer de, og gjør  små endringer.

Her ser du enkelt hvordan varmestyringen er, på eksempel morgen og natt.

Morgen_og_natt.thumb.png.cf5b18a4af8a0e2e8bd6a2681381dd5e.png

 

Men så er det greit å sjekke at setpoint for Heat mode , eller Energy Save mode er ok, i tilfelle noen har trykket på termostaten fysisk.

Dette eventet er det eneste du trenger å justere, eksempelvis etter når på året man er.
Og ønsker man å justere kun en termostat, fordi det er plutselig kaldt, så kan det gjøres manuelt, eller med mobil. 
Men stort sett så finjusterer man en grad eller 2, og etter det rører man det ikke.

Dette eventet går heller ikke, dersom ingenting er endret av setpoint, men det er veldig greit å ha, sånn at man ikke justerer og mister kontrollen. (Iallefall når man har mangen)

Heating_setpoint.thumb.png.428ba5029c8db82dd8d0bc08e1baa786.png

 

Akkurat det samme har jeg gjordt for Borte og Ferie. Altså Energy Save setpoint.

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.