Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homeseer, får ikke opp alle målinger på Z-wave termostat


Sture00

Spørsmål

Forsøker å legge til en CoolCam/Heineman Z-wave termostat i Homeseer. Etter et par forsøk får jeg opp verdi på batteri og luftfuktighet. Har så ekskludert og lagt til igjen hvor temperatur og batteristatus kommer opp men ikke luftfuktighet....

Kan det være noe feil på enheten? Har fungert utmerket på Telldus i et års tid hvor jeg har fått alle verdiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kommer ikke noe feilmeldinge.  Prøvde å legge til å fjerne den et par ganger da temperaturen plutselig dukket opp. Batteriet stod med 0% i går ettermiddag men kom opp med 63% i dag. Kan det være at den er satt opp med å gi denne informasjonen veldig sjeldent? 

Da denne var koblet til Telldus så fikk jeg opp ny temperatur hver time. Kan dette enkelt endres i Homeseer? Ønsker å bruke denne med SDJ-VStat så hadde vært supert om jeg kunne fått måling hver halvtime. 

homeseer.PNG

Endret av Sture00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ut ifra User Manual ser det ut at sensoren har ingen konfiguraasjon parametrer. Dvs. produsenten "bestemte på forhånd" hvor ofte verdier for temperatur og fuktighet skal oppdateres.

Dessverre finnes det ingen info om oppdateringer er basert på "tid" eller "verdi differanse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
12 minutes ago, hkmod25 said:

Ut ifra User Manual ser det ut at sensoren har ingen konfiguraasjon parametrer. Dvs. produsenten "bestemte på forhånd" hvor ofte verdier for temperatur og fuktighet skal oppdateres.

Dessverre finnes det ingen info om oppdateringer er basert på "tid" eller "verdi differanse".

Det er vel å forvente av utstyr fra Aliexpress :)

Men hadde det vært mulig å gjøre endringer så må gjøres i " Set Configuration Parameters" under -wave og settings? Tenker på f.eks Fibaro veggplugg og fargekoder, power values, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 minutter siden, Sture00 skrev:

Men hadde det vært mulig å gjøre endringer så må gjøres i " Set Configuration Parameters" under -wave og settings?

Jo men parametrene er ikke standardiserte. Så du må i så fall finne en liste over parametre og hvordan de skal konfigureres. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.