JohnMartin Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 Hei,  Har solgt alt lÞst fibaro utstyr. Fruen pakket og sendte mens jeg var pÄ jobb, og da ble det tatt ned en motion sensor. Den er nÄ sendt videre pÄ nye eventyr, men fikk ikke fjernet den fra HS3 fÞr det ble gjort.  PrÞver jeg "remove bad node", sÄ fÄr jeg bare denne meldingen: Node 69 was not removed from any interface in the system, it may still be communicating or function aborted.  Sjekker jeg loggen, sÄ stÄr det dette: Z-NET: Node 69 was not removed because the interface Z-NET does not have that node in its memory. (It may already be removed.)  Betyr det at det er trygt Ä bare slette Node og devices manuelt? Siter
Moskus Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 49 minutter siden, JohnMartin skrev: Betyr det at det er trygt Ä bare slette Node og devices manuelt? Den enkleste kontrollen pÄ det er en av to: 1. Finner du den pÄ Node-listen? Plugins -> Z-wave -> Node Information 2. Hvis du Äpner Root-device og gÄr til Z-wave tab'en, ser du et Nodenummer Þverst i nedtrekksboksen? Siter
lasseruud Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 (endret) Det enkleste er vel Ä gÄ inn pÄ root-devicen og under «Z-wave» fÞrst trykke «Test connectivity». Etter at HS ikke fÄr kontakt, kan du velge «Remove Bad Node». Da bÞr du ikke fÄ den meldinga som du fikk.  Screenshot: Spoiler   Endret 30. november 2018 av lasseruud La til screenshot 1 Siter
JohnMartin Skrevet 30. november 2018 Forfatter Skrevet 30. november 2018 1 hour ago, Moskus said: 2. Hvis du Äpner Root-device og gÄr til Z-wave tab'en, ser du et Nodenummer Þverst i nedtrekksboksen?  Ja, det hadde jeg.  36 minutes ago, lasseruud said: Det enkleste er vel Ä gÄ inn pÄ root-devicen og under «Z-wave» fÞrst trykke «Test connectivity». Etter at HS ikke fÄr kontakt, kan du velge «Remove Bad Node». Da bÞr du ikke fÄ den meldinga som du fikk.  Screenshot:  Reveal hidden contents    Dette gjorde susen! Takk Siter
Ronny Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 Fikk lyst til Ä kommentere at fruen var node nummer 69, og at det var henne du forsÞkte Ä fjerne med "remove bad node"... ? 1 Siter
JohnMartin Skrevet 30. november 2018 Forfatter Skrevet 30. november 2018 13 minutes ago, Ronny said: Fikk lyst til Ä kommentere at fruen var node nummer 69, og at det var henne du forsÞkte Ä fjerne med "remove bad node"... ?  ?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.