Gå til innhold
  • Bli medlem
Kris_v

Utendørskamera for HC2

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å sette opp hjemmestyringen min fra futurehome til Fibaro HC2. Dette av den enkle grunn, at Future Home støtter ikke ip kamera, dørklokker ol. Jeg er ute etter en løsning slik som Netatmo home presence leverer hvor jeg får bildet i Fibaro appen. Noen som har erfaring eller anbefalninger til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg på at HC2 gjør, fordi det krever en del datakapasitet. Og den vil du nok heller at HC2 skal bruke til noe annet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble enden på visa, Kris? Er litt i samme båt. Har hele tiden tenkt FutureHome, men ønsker gjerne å integrere et par utendørskameraer og dørklokke i smarthjemløsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av SmarthomeNoob
      Hei

Har lyst til å gjøre huset vårt litt smartere, men lurer litt på hvor jeg skal begynne. Har noen Philips Hue pærer og Verisure alarm med seriekoblede røykvarslere, samt Yale Doorman lås. Ellers er det ikke så mye å skryte av..

Har ikke voldsomt høye ambisjoner, men er først og fremst opptatt av god røykvarsling da vi har et gammelt trehus, med leieboer, og med kjeller og innredd loft totalt 4 etasjer. Men kunne vært gøy å utvide systemet litt etterhvert med f.eks lysstyring og andre lure ting uten at jeg helt vet hva.  

Har sett litt på Futurehome sin hub og røykvarslere. De fremstår som bra varslere med 3 funksjoner, men synes de er ganske dyre i forhold til f.eks Fibaro sine varslere. Trenger man så mye mer enn Zigbee og Z-wave for et «middels» oppsett, eller?

Det er en fordel om systemet er lett å sette opp og bruke. Tips og råd mottas med takk :)

• Av Blodstrupmoen
      Min Fibaro universal sensor begynte i går å sende masse gjentakende rapporteringer på z-wave nettverket mitt slik at kontrolleren knelte. Etter en restart av noden har den fortsatt og sende doble postinger av alle rapporteringer. Er det noen som har opplevd det samme, og her en løsning på dette?

• Av Janke79
      Hei.

Har gått til innkjøp av 1 stk Smartthings Hub V3 og 1 stk Fibaro Dimmer 2 hos Elkjøp. Begynner Smarthus i det små. Får koblet opp huben, men klarer ikke å linke opp dimmeren. Finner den ikke på huben. Tre trykk på knappen på dimmeren skal jo gjøre den synlig for huben? Men når jeg kjører en ekskludering av dimmeren så merker plutselig huben at jeg trykker tre ganger på knappen.

Det skal nevnes at når jeg sier at huben reagerer, så mener jeg hva jeg ser på appen på mobilen.

Det er også verdt å nevne at jeg får beskjed om at QR-koden på dimmeren er ugyldig når jeg prøver å linke ved å skanne koden.
    • Av Madsen
      Hei

Jeg har en del fibaro dimmere i huset og har begynt å se behovet for RGB belysning.
      Kan alt for lite om denne typen belysning og vil gjerne ha noen tips.

1. Hvordan virker fibaro RGB? Skal den inn i en veggboks med impulsbryter? Ser den skal ha maks 24

2. finnes det spotter for innfelling?
    • Av Martin Bjørkmo
      Hei. Har gått over fra fibaro hc2 til hassio, og føler jeg angrer allerede:) er tydeligvis en god del å sette seg inn i. Så har en ting jeg lurer litt på hva jeg gjør feil, prøver å sette opp en automasjon der lysene i huset, skal slå seg lav når ytterdøren låses. Har prøvd både gjennom automasjons redigeringen og direkte i config.yaml. Her er det jeg har satt opp. Håper noen kloke hoder her inn kan hjelpe meg litt, ellers må jeg nok bare sette opp fibaroen igjen:)

Martin Bjørkmo

- id: '1575726323090'
        alias: Skru av lys når forlater huset
        description: ''
        trigger:
        - device_id: bd0e9662ce4d494bb701dfb42b0de211
          domain: lock
          entity_id: lock.id_lock_as_150_locked
          platform: device
          type: locked
        condition: []
        action: