Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro veggdimmer slår seg bare av!


Merko

Anbefalte innlegg

Har en slik fibaro veggdimmer, husker ikke farten modellnavnet, men en sånn sak man putter bak bryteren i veggen (2x 1500w er den jeg har, tror jeg).

 

Her om dagen så kom jeg hjem hvor lyset var av (i dette tilfellet skulle det ha stått på).

Når jeg da skrur på lyset igjen, så skrur det seg rett av etter ca. 1 sekund.

 

Noen anelse på hva årsaken kan være her? Merkelig nok, når lyset har status "på" (men er av fysisk), og jeg skrur det av via HomeSeer, så går det på, men rett av igjen etterpå.

 

Her er filmsnutt fra når jeg skrur det på via homeseer.

 

Nå har jeg planer om å bytte ut disse lampene med Philips HUE istedenfor, så om det ikke er noen løsning er det ingen stor krise men fortsatt litt irriterende.

 

Har forøvrig restarter både Homeseer og server PCen uten at det hjalp. har ikke testet med linke opp enheten til Z-wave på nytt igjen da jeg ikke har fysisk tilgang på knappen uten at jeg må sku opp bryteren igjen (for lat) :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 2x1500w du har så er det vel ingen dimmer, men en "Double relay switch" (FGS-222 ?).

Sikkert ikke noe hjelp i det, men før du evt skroter den ville jeg sjekket parameter 3,4,og5 (og at disse står med value=0).
Det kan jo tenkes at noe her har "ugjort seg" og at auto off er aktivert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

 

Det ble iallefall bedre nå.. Skal undersøke litt mer i morgen eller ikveld..

 

Har jeg lyset på 100% så skrur det seg av som klippet over, men dersom den dimmes til feks 99% eller under, så holder det seg på. Merkelig, men tror du var inne på noe der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fant du ut av dette? Jeg byttet pærer i min Qubino dimmer i dag, og etter en stund (kanskje ti minutter) slår lyset seg av. Det er fortsatt markert som på i HomeSeer, men strømforbruk oppdateres til 0W. Satte i glødepærer fordi de liksomdimbare LED-pærene bare flimrer og har et grusomt lys når de dimmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, DiderikFrom skrev:

Fant du ut av dette? Jeg byttet pærer i min Qubino dimmer i dag, og etter en stund (kanskje ti minutter) slår lyset seg av. Det er fortsatt markert som på i HomeSeer, men strømforbruk oppdateres til 0W. Satte i glødepærer fordi de liksomdimbare LED-pærene bare flimrer og har et grusomt lys når de dimmes.

De fungerer tilsynelatende normalt nå ja. Vet ikke HELT hva jeg gjorde, men jeg misstenker at det var som Vitellius sa ang.

 

" men før du evt skroter den ville jeg sjekket parameter 3,4,og5 (og at disse står med value=0). "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 14.10.2016 klokken 1.28, Merko skrev:

Har en slik fibaro veggdimmer, husker ikke farten modellnavnet, men en sånn sak man putter bak bryteren i veggen (2x 1500w er den jeg har, tror jeg).

 

Her om dagen så kom jeg hjem hvor lyset var av (i dette tilfellet skulle det ha stått på).

Når jeg da skrur på lyset igjen, så skrur det seg rett av etter ca. 1 sekund.

 

Noen anelse på hva årsaken kan være her? Merkelig nok, når lyset har status "på" (men er av fysisk), og jeg skrur det av via HomeSeer, så går det på, men rett av igjen etterpå.

 

Her er filmsnutt fra når jeg skrur det på via homeseer.

 

Nå har jeg planer om å bytte ut disse lampene med Philips HUE istedenfor, så om det ikke er noen løsning er det ingen stor krise men fortsatt litt irriterende.

 

Har forøvrig restarter både Homeseer og server PCen uten at det hjalp. har ikke testet med linke opp enheten til Z-wave på nytt igjen da jeg ikke har fysisk tilgang på knappen uten at jeg må sku opp bryteren igjen (for lat) :D

 

Hei

Jeg hadde et tilsvarende problem, og fant ut at jeg ikke kunne dimme 2 stk dimmere i modus.

jeg hadde også problem at lyset skrudde seg på i 1 sekund og deretter av igjen.

Løsningen var å gå inn på modus, skru av fellesknappen for alt lys i det rommet problemet var og trykke lagre. For så å gå inn igjen i modus , skru på igjen alt lys og trykke lagre.

Da kunne jeg både dimme lyset i modusen, samt at jeg ikke hadde problem med at dimmeren skrudde seg på og av.

Virket som det var et henge i modus grupperingen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er problemet løst ser jeg, men det første jeg ville gjort var å skrudd av hele HomeSeer server med Z-wave interface, da kan du jo lett se om det er serveren/z-wave-siden som er probmet, eller om det er selve enheten i seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.