Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Grafisk visning.


Superzite

Anbefalte innlegg

Takk takk :-) 

 

Shit for en jungel av plugins det er til Homeseer. Det som forundrer med litt er at man betaler ganske mye for HS3 som bare en "database" så er det plugins som også koster penger som gjøre jobben.. Jaja. får bare jobbe seg gjennom å ta oppsummering om 25 dager, da trail går ut ;-) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo snakk om tredjepartsutviklede plug-ins, stort sett, så de har ikke sett så mye til de pengene man har brukt på å kjøpe HS. Så kan man diskutere hvor dyrt det egentlig er da. Personlig syntes jeg komponentene svir betydelig mer i lommeboka...

 

Så er det vel alltid en kost/nytte-vurdering når man kjøper noe. Når det er snakk om selve hjernen i smarthuset er det kanskje ikke her man bør knipe mest igjen. Da er det kanskje heller noen komponenter man kan klare seg uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, psv021 said:

Nå er det jo snakk om tredjepartsutviklede plug-ins, stort sett, så de har ikke sett så mye til de pengene man har brukt på å kjøpe HS. Så kan man diskutere hvor dyrt det egentlig er da. Personlig syntes jeg komponentene svir betydelig mer i lommeboka...

 

Så er det vel alltid en kost/nytte-vurdering når man kjøper noe. Når det er snakk om selve hjernen i smarthuset er det kanskje ikke her man bør knipe mest igjen. Da er det kanskje heller noen komponenter man kan klare seg uten :)

Jo a.. men mitt første inntrykk er at de tar seg godt betalt for lite funksjonalitet, funksjonaliteten ligger i alle plugins som man må kjøpe i tillegg og andre software som må kjøpes inn for å få tilsvarende funksjonalitet som andre har, en annen ting man må tenke på er når HS4 kommer (regner med at det kommer for en dag) og de benytter samme filosofi som de gjorde da man gikk fra HS2 må man kjøpe alle plugins på nytt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superzite skrev:

Jo a.. men mitt første inntrykk er at de tar seg godt betalt for lite funksjonalitet, 


Det var mitt førsteinntrykk også.... Det er imidlertid ikke lenge man skal fikle med det før man finner ut at man kjøpt en helt fantastisk eventmotor og et "rammeverk" som (tilsynelatende) takler ALT, blant annet vha tredjeparts plugins. Om det ikke finnes en plugin for nettopp det du er ute etter p.t, vil det neppe ta lang tid før den kommer :-)
Den enorme støtten for andre systemer og protokoller som Homeseer har skal man vel lete lenge etter hos konkurrenter? Så har vi i tillegg HS Touch som et eget kapittel.
Prisen på plugins er vel heller ikke avskrekkende (om man ikke har behov for alle?)

 

Å forvente at all funksjonalitet skal ligge inkludert i Homeseer, blir vel som å forvente at Microsoft skal inkludere alt fra Photoshop til ProTools i Windows...

 

Men dette er vel litt off topic ift trådstart...... 

Endret av Vitellius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Vitellius said:


Det var mitt førsteinntrykk også.... Det er imidlertid ikke lenge man skal fikle med det før man finner ut at man kjøpt en helt fantastisk eventmotor og et "rammeverk" som (tilsynelatende) takler ALT, blant annet vha tredjeparts plugins. Om det ikke finnes en plugin for nettopp det du er ute etter p.t, vil det neppe ta lang tid før den kommer :-)
Den enorme støtten for andre systemer og protokoller som Homeseer har skal man vel lete lenge etter hos konkurrenter? Så har vi i tillegg HS Touch som et eget kapittel.
Prisen på plugins er vel heller ikke avskrekkende (om man ikke har behov for alle?)

 

Å forvente at all funksjonalitet skal ligge inkludert i Homeseer, blir vel som å forvente at Microsoft skal inkludere alt fra Photoshop til ProTools i Windows...

 

Men dette er vel litt off topic ift trådstart...... 

Greit med litt offtopic når jeg selv har startet tråden ;-) 

Hadde forventet meg mer for den summen.. Mulig jeg forlanger litt mer da det er så mange gratis/billigere alternativer der ute. 

 

Har ikke kommet så langt for å se på hvordan integrere enheter som kan styres via http enda, så det blir spennende å se hvordan det er løst i homeseer. Har en Samsung TV som jeg har moda for å kunne styre den via http. ;-) Må også få gjort noe med min denon reciver .. Plugin BLdenon var ikke noe å skryte av.. 

I microsoft har du MSpaint - Er du en bruker som trenger noe mer så ja da må du kjøpe det.. Homeseer har ikke noe light funksjonalitet alt må kjøpes.. ;-) Wordpad er også inkludert du må ikke ha Word. ;-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Superzite skrev:

I microsoft har du MSpaint - Er du en bruker som trenger noe mer så ja da må du kjøpe det.. Homeseer har ikke noe light funksjonalitet alt må kjøpes.. ;-) Wordpad er også inkludert du må ikke ha Word. ;-) 

Jeg vet ikke om jeg er enig i at den analogien virker. Hvis du vil ha noe light så bruker du Domoticz. Det gjør mye rett ut av esken.

 

Jeg synes også at noen av plugin'ene er overpriset i forhold til hva de gjør. $30 for en plugins om leser en XML-fil fra yr.no? Galskap! Jeg kan faenmeg kode det selv! Men jeg gjør ikke det lenger. Jeg er der at jeg heller kaster et par hundrelapper på problemet enn å bruke tiden min på det. Jeg har nok brukt litt penger på software, men det er fremdeles forholdsvis lite sammenlignet med hardware...

 

Det har blitt en rar verden vi lever i. Apper har lært oss at programvare skal være gratis eller i det minste koste $0.99.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Moskus said:

Jeg vet ikke om jeg er enig i at den analogien virker. Hvis du vil ha noe light så bruker du Domoticz. Det gjør mye rett ut av esken.

 

Jeg synes også at noen av plugin'ene er overpriset i forhold til hva de gjør. $30 for en plugins om leser en XML-fil fra yr.no? Galskap! Jeg kan faenmeg kode det selv! Men jeg gjør ikke det lenger. Jeg er der at jeg heller kaster et par hundrelapper på problemet enn å bruke tiden min på det. Jeg har nok brukt litt penger på software, men det er fremdeles forholdsvis lite sammenlignet med hardware...

 

Det har blitt en rar verden vi lever i. Apper har lært oss at programvare skal være gratis eller i det minste koste $0.99.

Domoticz har jeg vært igjennom ;-) Mye fint der, men den er jo helt gratis, Hva er det man skal kjøpe til på den da ?

BLDenon som kun skur den av og på og volum opp og ned for 30$ er litt mye det også. Så der må jeg finne ut hvordan man kan sende http kommandoer fra Homeseer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Superzite skrev:

Domoticz har jeg vært igjennom ;-) Mye fint der, men den er jo helt gratis, Hva er det man skal kjøpe til på den da ?

Ingenting. Men det kan heller ikke utvides så mye.

 

5 minutter siden, Superzite skrev:

BLDenon som kun skur den av og på og volum opp og ned for 30$ er litt mye det også. Så der må jeg finne ut hvordan man kan sende http kommandoer fra Homeseer.

BLdenon har statusoppdateringer også, altså du kan lese av status for forsterkeren din og bruke det som trigger. Det får du ikke til uten videre med scripts.

 

Men noen *kremt* har jo laget et fullstendig genialt plugin-sample og gjort det tilgjengelig HELT GRATIS, så du kan til og med lage din egen plugin. :)

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=177339

 

 

 

Jeg er der at jeg setter en pris på fritiden min. Jeg vet at jeg kan få til alt jeg ønsker, det er kun et spørsmål om innsats. Hvis jeg bruker mer enn 2-4 timer på å sette opp en løsning, så kjøper jeg heller en plugin hvis det er en mulighet. Kanskje jeg må innrømme at forskertrangen ikke er den samme som den var for 8-9 år siden, men jeg har også mindre fritid.

 

Og det er så mye annet å bruke automasjonstiden sin på enn å finne opp hjulet på nytt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Ingenting. Men det kan heller ikke utvides så mye.

Sitat

Ikke ??? 

BLdenon har statusoppdateringer også, altså du kan lese av status for forsterkeren din og bruke det som trigger. Det får du ikke til uten videre med scripts.

Sitat

Lese av volum og hva for ingang den er satt til. Noen løsning for hvordan sku på en radio kanal ? 

Men noen *kremt* har jo laget et fullstendig genialt plugin-sample og gjort det tilgjengelig HELT GRATIS, så du kan til og med lage din egen plugin. :)

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=177339

 

 

 

Jeg er der at jeg setter en pris på fritiden min. Jeg vet at jeg kan få til alt jeg ønsker, det er kun et spørsmål om innsats. Hvis jeg bruker mer enn 2-4 timer på å sette opp en løsning, så kjøper jeg heller en plugin hvis det er en mulighet. Kanskje jeg må innrømme at forskertrangen ikke er den samme som den var for 8-9 år siden, men jeg har også mindre fritid.

 

Og det er så mye annet å bruke automasjonstiden sin på enn å finne opp hjulet på nytt. ;) 

Nei det er ikke noe vits i finne opp hjulet på nytt. Derfor blir det mange timer med lesing for å se hva som finnes der ute. Fritid er det masse av mellom 24:00 og 08:00 Sove kan man gjøre når man blir gammel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.