Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Talebeskjeder over Squeezebox


Fermate

Anbefalte innlegg

OK

Nå ser det ut som om Alexa både kan kjøre Events og kan svare med verdier om en spør henne om noe så nå mangler jeg bare å kunne få henne til å gi meg tale beskjeder: "You forgot to close the carport", "There is someone in the basement", The Kitchen veranda door is open" osv.

 

Siden Alexa ikke kan gjøre dette uten å bli tilsnakket først må jeg finne et alternativ og siden jeg har 8 Squeezeboxer i huset :) er det på tide å finne ut hvordan en får dem til å snakke.

(Ipad'ene på veggen med HSTouch har ikke noe særlig volum og det er bare en i hver etasje..)

 

Er det noen som kan gi meg en headstart?

Er det meningen at de skal fremstå som Speakerklients? (Det gjør de ikke hos meg)

Må jeg konfigurere noe i Squeezebox plugin'en først?

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Moskus skrev:

Du må konfigurere Speach via Squeezebox-plugin'en, ja, under Plugins -> Squeezebox -> Speech.  Men jeg vet ikke mer enn det. Står en haug om dette i manualen (Tools -> Help).

 

Ø? Jeg trodde du kjørte speak over squeezebox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hey hey og takk for hjelpen:

Som alltid trengs det bare en liten dytt i riktig retning :)

 

I dokumentasjonen fant jeg et bilde som viste at "TTS as MP3" var skrudd på og det gjorde susen :):) 

(Samt at Speech volume på spilleren måtet settes høyere enn null)

 

Nå skjønner jeg også hva feltet "Speaker Client" rett ovenfor betyr:

Det du skriver der er det du må referere til i speak kallet:

 

&hs.Speak "hello",true,"SqueezeboxSpeakerClient:*"

 

Da var vi i mål !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.