Gå til innhold
  • Bli medlem
Preb

Koble Yale doorman til Smartthings

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg bruke Smartthings som system i mitt smarthus og ønsker å koble opp låsen i min Yale Doorman. Har kjøpt en låsemodul som er koblet til låsen. Noen som vet hvordan jeg kan få kontakt mellom låsen og Smartthings? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Preb skrev:

og fra lenken står det:

Sitat

Yale Doorman-låsemodul for trådløs kobling av en Yale Doorman V2N (51054) til Yale Smart Hub (51271). Gjør det mulig å styre låsen fra mobilen. Kryptert kommunikasjon. Monteres under batterilokket. Drives via dørlåsen. Krever Yale Smart Hub.

Om det er mulig å styre låsen fra SmartThings mot Yale Smart Hub vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er så veldig «rett fram»... Yale har valg å sperre låsene sine fra styring fra noe som helst annet enn sentraler de spesifikt godkjenner... :( 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av VikingOy
      Enda en påminnelse om å styre unne Cloud-baserte løsninger!
      Heia Home-Assistant! 
    • Av Janke79
      Hei.

Har gått til innkjøp av 1 stk Smartthings Hub V3 og 1 stk Fibaro Dimmer 2 hos Elkjøp. Begynner Smarthus i det små. Får koblet opp huben, men klarer ikke å linke opp dimmeren. Finner den ikke på huben. Tre trykk på knappen på dimmeren skal jo gjøre den synlig for huben? Men når jeg kjører en ekskludering av dimmeren så merker plutselig huben at jeg trykker tre ganger på knappen.

Det skal nevnes at når jeg sier at huben reagerer, så mener jeg hva jeg ser på appen på mobilen.

Det er også verdt å nevne at jeg får beskjed om at QR-koden på dimmeren er ugyldig når jeg prøver å linke ved å skanne koden.
    • Av Frodo
      Jeg satte inn Elko super (ESH) termostaten og fikk den opp med en gang på Smartthings-huben da jeg installerte den med begrenset funksjonalitet, men etter å ha oppdatert software på termostaten er den ikke lengre synlig i det hele tatt. Noen som har erfart det samme eller har en workaround?
    • Av TBA
      Har en Samsung SmartThings som jeg har forsøkt få til å fungere i lang tid. (Kjøpt via UK pga. den ikke var tilgjengelig i Norge før nå i sommer)
      Men, å legge til enheter på denne er knotete, noen enkle enheter har jeg fått lagt til, men andre (eksempelvis FIBARO Universal Binary Sensor, og Heatit Z-Wave Thermostat, samt den nye Heatit Z-Dim har jeg ikke fått meldt inn.

Kjøpte for noe tid siden en Aeon Labs Aeotec Z Stick. Testet nå i kveld med HomeSeer på en pc, og fikk da med hjelp av guiden for HomeSeer på sidene her meldt inn en rekke komponenter på kort tid, som jeg har ikke har fåt ttil å melde inn på Samsung SmartThings. Slik jeg har trodd var HomeSeer meget komplisert å benytte, SmartThings enkelt. Tilgang på mobil er nok mulig enklere på Samsung SmartThings? Eneste jeg ikke har fått til å legge til så langt er FIBARO Motion Sensor, men det er trolig bare et triks?

Bør jeg bare gi opp Samsung SmartThings enhenten, og heller satse på HomeSeer? Mangler bare lisens, og å sette meg inn hvordan det fungerer. 
      Vedlagt et bilde av det jeg har fått lagt til å legge til så langt.(Har noen enheter som pr nå er koblet til  Samsung SmartThings, som ikke vises her.)

• Av Jakob
      Forsøker å navigere meg gjennom utvalget av "smart- sentraler" for å finne den som passer best for meg. Dette har vist seg å ikke være helt lett.
      Håper derfor at noen her kan dytte meg i riktig retning.
      Lit info om hva jeg ønsker og hva jeg har:

Har totalrenovert en leilighet på lit over 60 kvm.
      Har utstyrt omtrent alle lyskontaktpunkter i leiligheten med fibaro dimmer 2, heatIt termostater og har noe philips hue lit her og der.

Ønsker å kunne bygge ut og legge til funksjonalitet etterhvert som "behov" oppstår.
      Tenker i førsteomgang ikke på pris mtp. valg av sentral og utstyr. Det er viktig at alt fungerer sømløst. Noe kranglete installasjon og oppsett er greit så lenge "sluttproduktet" er bra.
      Ser etter en sentral som forener alt på en (i mangel på bedre ord) "proff" måte, der alt kan styres i samme app.

Ønsker å sette inn varmestyring på vannbåren- gulvvarme, alarm/varslingssystem (lås ytterdør, sensor til vinduer, røyk- CO2- varsler, evt. alarm og video/kamera), styring av lys og lyd

Lys: 
      Zwave
      Philips Hue
      Ikea

Varme:
      Z- wave

Sikkerhet:
      Yale- Doorman
      Danlock v3 scandi BT Z- wave
      Evt. andre systemer

Lyd:
      Sonos

Har kikket på:
      - FutureHome
      - Homey
      - Home Center 2

Åpen for alle forslag!!

Hvis noen har tid til å svare setter jeg stor pris på det!!

Mvh,
      Jakob

• Opprett ny...