Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvor kjøpe UAP1 til Hörmann garasjeport


Leiv

Anbefalte innlegg

Har tenkt å koble mine Hörmann garasjeporter opp mot Homeseer via NodeMcu. Forsøkte i denne forbindelse å bestille UAP1 enheter hos www.tor7.de, men får tilbakemelding om at de ikke sender til Norge.

 

Noen som vet om andre som forhandler UAP1 til en «fornuftig» pris?  Trenger 4x - hos tor7.de ligger de på ca €50 pr stk.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men har samme plan. Kan jeg spørre hvordan du vil koble den opp mot NodeMCU, hvilke funksjoner du er ute etter? 

Vurderer også UAP1 veien, men en enklere/billigere løsning tenker jeg kunne vært å koblet NodeMCU output mot Hörmann enhetens kobling for ekstern trykkbryter. Evt en magnetkontakt for å sjekke om port er åpen eller lukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte UAP1 i hos tor7  i sommer til ca 500,- og fikk sendt den til grensa til Danmark med DHL til ca 55,-. Var på jobb like ved der så da fikk jeg med den hjem.

 

Jeg kan åpne/lukke og sette porten i luftestilling.

 

Får tilbakemelding så jeg vet hva status er.

 

Jeg har min integrert med HA.

 

 

Garasje.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2019 den 23.06, stole skrev:

Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men har samme plan. Kan jeg spørre hvordan du vil koble den opp mot NodeMCU, hvilke funksjoner du er ute etter? 

Vurderer også UAP1 veien, men en enklere/billigere løsning tenker jeg kunne vært å koblet NodeMCU output mot Hörmann enhetens kobling for ekstern trykkbryter. Evt en magnetkontakt for å sjekke om port er åpen eller lukket. 

 

Som mariend skriver under, gir UAP1 utvidede muligheter styring og statustilbakemelding i forhold til direkte tilkobling med trykkbryter til terminaler på SupraMatic/Promatic. Dette gjør det langt enklere å automatisere scenarier som f.eks. «lukk alle porter» el. «sett alle porter i luftestilling». Jeg kjøpte først Hörmann sin bisecur gateway etter å ha lest i bruksanvisningen at det var mulig å sette opp scenarier. Det viser seg dessverre at scenariefunksjonen ikke tillater å sende dedikerte stopp/åpne/lukke-kommandoer til hver enkelt port (selv om dette helt sikkert ville vært mulig å få til vil dersom Hörmann hadde villet...). Scenariefunksjonen i bisecur gateway gir altså bare et triggersignal for samtlige porter, som resulterer at det er umulig å forutse utfallet dersom ikke alle porter står i samme status. Har flere ganger vært i kontakt med Hörmann teknisk avdeling i Norge om dette, men de har bevisst latt være å gi meg et skikkelig svar (eller så ligger det rett og slett utenfor deres kompetanseområde). Anyway - dette er bakgrunnen for å at jeg vil satse på UAP1-løsningen. 

 

Se forøvrig Blodstrupmoen sitt innlegg på her på forumet der han beskriver tilsvarende løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål i samme gate: Noen som har tips til et pålitelig fotocelle-alterantiv til Hörmann sine EL 101? Med 4 porter blir de originale fotocellene til nærmere 1000 pr par sammen med 4 x UAP1 en dyr løsning...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 1.37, Blodstrupmoen skrev:

Kjøpte UAP1 hos lokal Hørmann forhandler, de hadde denne på lager. Kjører dette systemet enda, og det har ikke vært ett feilslag på dette siden installasjon, har heller ikke hatt noen form for vedlikehold.


Kan jeg spørre hva du måtte gi? 
Fikk tilbud på ca 750,- + mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.