Gå til innhold
  • Bli medlem
  • 0
Janke79

Problemer med Fibaro Dimmer 2 mot Smartthings Hub

Spørsmål

Hei.

Har gått til innkjøp av 1 stk Smartthings Hub V3 og 1 stk Fibaro Dimmer 2 hos Elkjøp. Begynner Smarthus i det små. Får koblet opp huben, men klarer ikke å linke opp dimmeren. Finner den ikke på huben. Tre trykk på knappen på dimmeren skal jo gjøre den synlig for huben? Men når jeg kjører en ekskludering av dimmeren så merker plutselig huben at jeg trykker tre ganger på knappen.

Det skal nevnes at når jeg sier at huben reagerer, så mener jeg hva jeg ser på appen på mobilen.

Det er også verdt å nevne at jeg får beskjed om at QR-koden på dimmeren er ugyldig når jeg prøver å linke ved å skanne koden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

Ingen har svart på dette spørsmålet ennå

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av SmarthomeNoob
      Hei

Har lyst til å gjøre huset vårt litt smartere, men lurer litt på hvor jeg skal begynne. Har noen Philips Hue pærer og Verisure alarm med seriekoblede røykvarslere, samt Yale Doorman lås. Ellers er det ikke så mye å skryte av..

Har ikke voldsomt høye ambisjoner, men er først og fremst opptatt av god røykvarsling da vi har et gammelt trehus, med leieboer, og med kjeller og innredd loft totalt 4 etasjer. Men kunne vært gøy å utvide systemet litt etterhvert med f.eks lysstyring og andre lure ting uten at jeg helt vet hva.  

Har sett litt på Futurehome sin hub og røykvarslere. De fremstår som bra varslere med 3 funksjoner, men synes de er ganske dyre i forhold til f.eks Fibaro sine varslere. Trenger man så mye mer enn Zigbee og Z-wave for et «middels» oppsett, eller?

Det er en fordel om systemet er lett å sette opp og bruke. Tips og råd mottas med takk :)

• Av Blodstrupmoen
      Min Fibaro universal sensor begynte i går å sende masse gjentakende rapporteringer på z-wave nettverket mitt slik at kontrolleren knelte. Etter en restart av noden har den fortsatt og sende doble postinger av alle rapporteringer. Er det noen som har opplevd det samme, og her en løsning på dette?

• Av VikingOy
      Enda en påminnelse om å styre unne Cloud-baserte løsninger!
      Heia Home-Assistant! 
    • Av Frodo
      Jeg satte inn Elko super (ESH) termostaten og fikk den opp med en gang på Smartthings-huben da jeg installerte den med begrenset funksjonalitet, men etter å ha oppdatert software på termostaten er den ikke lengre synlig i det hele tatt. Noen som har erfart det samme eller har en workaround?
    • Av Madsen
      Hei

Jeg har en del fibaro dimmere i huset og har begynt å se behovet for RGB belysning.
      Kan alt for lite om denne typen belysning og vil gjerne ha noen tips.

1. Hvordan virker fibaro RGB? Skal den inn i en veggboks med impulsbryter? Ser den skal ha maks 24

2. finnes det spotter for innfelling?
  • Opprett ny...